۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۵۱۲۰۶

ساماندهی 60 درصد گلزارهای شهدا در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: تاکنون 60 درصد از گلزارهای شهدای موجود در شهرستان های مختلف این استان ساماندهی شده اند.
حجت الاسلام عزيزي - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن بیست و دوم اسفندماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا، اظهار کرد: خراسان شمالی در دوران هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 652 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد.

 

وی اضافه کرد: شهدای گرانقدر خراسان شمالی در مجموع در 374 گلزار شهدا در شهرستان های هشت گانه استان تدفین شده اند که از این تعداد گلزار شهدا تاکنون 198 گلزار با اجرای طرح ساماندهی شده اند.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که بر این اساس 60 درصد گلزارهای شهدا در خراسان شمالی ساماندهی شده اند، افزود: علاوه بر این در حال حاضر ساماندهی 21 گلزار شهدای دیگر نیز در حال انجام بوده که از این جمله می توان به ساماندهی گلزار شهدا در بجنورد اشاره کرد که یک قطعه آن حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

به گفته وی اما متأسفانه کار ساماندهی 155 گلزار شهدای استان به علت نبود اعتبار هنوز آغاز نشده است در حالی که اجرا و تکمیل طرح های گلزار شهدا از دغدغه های مهم خانواده معظم شهدا به شمار می رود.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که تاکنون بیشترین اعتبار تخصیص یافته برای ساماندهی گلزار شهدا در استان خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان تأمین شده است، گفت: باید برای تسریع در اجرای طرح های ساماندهی گلزار شهدا از دیگر منابع اعتباری نیز بهره برد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های این نهاد در راستای خدمات دهی بهتر به خانواده های معظم شهدا، اظهار کرد: در این زمینه طرح به روزرسانی آخرین وضعیت پراکنش شهدای خراسان شمالی تدوین شده که با اجرای آن نحوه خدمات رسانی به خانواده های شهدا و معرفی بیشتر شهدا به جامعه آسان سازی خواهد شد.

 

حجت الاسلام عزیزی همچنین از احداث مجتمع بزرگ رفاهی ایثارگران استان خبر داد و افزود: این مجتمع با زیربنای 15 هزار مترمربع و در پنج طبقه در دست احداث است.

 

به گفته وی، تاکنون اجرای هشت هزار و 500 مترمربع زیربنای این مجتمع به پایان رسیده و طرح‌های آمفی‌تئاتر، استخر و سالن ورزشی آن در قالب فاز نخست آماده بهره برداری و استفاده خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که طرح مزبور در مجموع بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر با تخصیص اعتبارات جدید روند اجرای این مجتمع پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در ادامه در مورد برنامه های این نهاد به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، افزود: دیدار با 255 خانواده معظم شهید در قالب اجرای طرح سپاس، غرس نهال به نام شهدای استان، بهره برداری از طرح های استخر شنا و سالن ورزشی مجتمع فرهنگی ورزشی ایثارگران خراسان شمالی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه بجنورد و غیره از جمله برنامه های پیش بینی شده در این زمینه است.

 

گفتنی است، خراسان شمالی دارای دو هزار و 772 شهید، هفت هزار و 43 جانباز، 400 آزاده و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند.

 

72 تن از شهدای جنگ تحمیلی خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند.

 

لازم به یادآوری است، از سال 92، بیست و دوم اسفند، سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب در سال 1358، به نام روز شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا نامگذاری شده است./9314/پ203/ب5

ارسال نظرات