۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۵۱۰۴۲
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

ارتقای کمی و کیفی تولید داخل لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: یکی از مهم‌ترین مبانی اقتصاد مقاومتی، ارتقای کمی و کیفی تولید داخل برای گرایش مصرف‌کنندگان ایرانی برای خرید کالای ایرانی است.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان در جریان روند آموزش‌های ارائه شده این مرکز قرار گرفت و از کارگاه‌های آموزشی مرکز بازدید کرد.

 


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مبانی اقتصاد مقاومتی، ارتقای کمی و کیفی تولید داخل برای گرایش مصرف‌کنندگان ایرانی برای خرید کالای ایرانی است، لازمه ارتقای کیفی محصول دانش تولیدکنندگان است که بایستی مطابق با فناوری‌های روز جهان ارتقا یابد.

 


حجت الاسلام بنابی ادامه داد: کشور با کمیت تولید مشکل خاصی ندارد، ولی در بحث کیفیت تولید با مشکلات عدیده ای روبه رور هستیم که باید تدبیر اندیشیده شود، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای بالا بردن کیفیت تولید در بخش های صنعتی، کشاورزی و حتی خدمات باید نقش آفرینی کند.

 


نماینده بناب در مجلس گفت: مدیریت قوی در بخش های مختلف سازمان خواهد توانست این حرکت را سرعت بخشد. ضمن این‌که تدابیر مدیریتی در آموزش فنی و حرفه ای کمک فراوانی را به حل مشکل اشتغال خواهد کرد تا در آینده نزدیک مشکل اشتغال را که امروزه به یک بحران تبدیل شده است مرتفع سازد.

 


وی با بیان این‌که حل مشکل اشتغال جوانان دغدغه همه مسؤولان نظام و نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: مشکل بیکاری در شهرها و روستاها گریبانگیر خانواده ها شده است که اغلب ناشی از عدم وجود شغل و مهارت در افراد است، از این رو باید در ارایه مهارت فنی به جوانان جویای کار اقداماتی لازم صورت گیرد.

 


حجت الاسلام باقری گفت: حل مشکل معضل بیکاری به ویژه اشتغال تحصیل کرده‌های دانشگاهی، مراجعه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای و فراگیری یکی از مهارت‌هاست، سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید به این حوزه وارد شود و با ارائه آموزش‌های عملی و کاربردی و تکمیل آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها فعال شوند تا مشکل بیکاری جوانان برطرف شود.

 


وی نیازسنجی و شناخت نیازهای روز و آینده جامعه را ضرورت مهم برای ارایه آموزش های فنی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای دانست و افزود: چشم انداز آینده آموزشی سازمان برای حل مشکل اشتغال بسایر مهم محسوب می شود، ضمن این‌که در بحث تبلیغ و شناساندن آموزش‌های فنی و حرفه ای نیز باید بیش از پیش اقداماتی صورت گیرد.

 


همچنین سیابانی، مدیرکل فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: این اداره کل آماده است با توجه به نیاز سنجی های صورت گرفته و اعلام نیاز شهرستان بناب در امر تجهیز و تأمین مربی اقدامات شایسته را انجام دهد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات