۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۵۰۸۵۳
وزیر بهداشت در کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو:

همه آنچه ما در دنیا داریم با آنچه شهدا به دست آوردند قابل قیاس نیست

خبرگزاری رسا ـ وزیر بهداشت و درمان گفت: نقش شهدا در عزت و استقلال این کشور بسیار بزرگ است، اگر ما بتوانیم شهدا را به نسل‌های آینده معرفی کنیم آنها نسبت به انقلاب و کشور دلبستگی بیشتری خواهند داشت.
سيد حسن هاشمي ، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امروز در گنگره بزرگداشت شهدای دانشجو که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برادران و خواهران شهید ما بر عهد خود با خدا پایدار بوده و جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و در حال حاضر خیل عظیمی از افراد منتظر و امیدوار هستند که در مسیر شهدا در خدمت به دین و کشور جان دهند.

 

 

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: در توصیف بانوی گرامی اسلام که فرزند اشرف مخلوقات محمدمصطفی(ص) و همسر اولین شهید محراب امیرمومنان(ع) و مادر زینب کبری(س) و حسنین(ع) چون شریعتی توصیفی نمی‌توان داشت جز این‌که فاطمه فاطمه است.

 

 

وزیر بهداشت و درمان در ادامه گفت: خوشحال هستیم که در بزرگداشت شهدا همدلی، همراهی و وحدت بین تشکل‌ها ایجاد شده امیدواریم که عمق بیشتری پیدا کرده و در مسیر ارتقا دین و دانش در محیط دانشگاه جلوه پیدا کند، این همایش متعلق به شهدای دانشجو است که شاید بشود به شکل دیگری در سالهای آتی آن را برگزار کرد تا فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی در همه ابعاد آن در دانشگاه‌ها حاکم شود.

 

 

وزیر علوم با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که دانشگاه مبدا همه تحولات است و مقدرات یک ملت در اختیار دانشگاه است، عنوان کرد: با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری حیف است که چشم جوانان این کشور را بر روی این همه ارزش و داشته باز نکنیم.

 

 

هاشمی اظهار داشت: بسیاری کشورها از نداشته‌های خود همه چیز درست کرده و به آن افتخار می‌کنند ما با وجود این همه شهید که هر کدام ملتی بوده افتخار و گنجینه‌های با ارزش و ناب در اختیار داریم که می‌توانیم در مورد آن کار کرده و فرهنگ سازی کنیم.

 

 

وی افزود: اکثر شهدای ما زیر 30 سال سن داشتند که درباره زندگی، تفکر، شجاعت، باور، ایمان و صداقت هر کدام از آنها می‌توان یک موزه ساخت.، همان‌طور که رهبر فرمودند حرکت در این مسیر حرکت در راه شهدا و بسیار با ارزش است نقش شهدا در عزت و استقلال این کشور بسیار بزرگ است.

 

 

وزیر بهداشت ضمن ادای احترام و آرزوی توفیق برای خانواده شهدا بیان داشت: با توجه به این‌که در ایام فاطمیه قرار گرفتیم این مجلس حزن‌انگیز است اما مجالس بزرگداشت شهدا شادترین مجالس باید باشد زیرا آنها با خدا معامله کردند و معامله با خدا بهترین معامله بوده که بالاترین افتخار و مدال آن بر سینه خانواده شهید نصب است.

 

 

هاشمی ابراز کرد: همه آنچه ما در دنیا داریم با آنچه شهدا به دست آوردند قابل قیاس نیست ارزش و عظمت مقام آنها در قیامت مشخص خواهد شد به عنوان عضوی از خانوده شهدای دانشجو می‌گویم باید فرهنگ شهادت را در میان دانشجویان ببریم و آن هم صرفا با این جلسات حاصل نمی‌شود بلکه باید دانشجویان ما شهدا را خوب بشناسند که آنها چه گوهرهای نابی بودند.

 

 

وی درباره شناخت شهدا عنوان کرد: باید برگزاری همایش‌ها و تجلیل از شهدا بر روی دانشجویان ما اثرگذار باشد دانشجو بتواند اخلاق و رفتار شهدا را شناخته و از او الگو بگیرد شهدا مانند سایر مردم عادی بودند اما به کشور خود علاقه داشته، دین و ولایت فقیه را با همه وجود باور داشتند.

 

 

 

وزیر بهداشت افزود: رزمندگان و شهدای ما در جنگ آموزش در حد عالی ندیده بودند امکانات هم نداشتند اما با ایمان و توکل بر خداوند توانستند قوی‌ترین لشکر‌های دنیا را به زانو درآوردند، امید که بتوانیم این سرداران بزرگ را بهتر شناخته و معرفی کنیم.

 

 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: ما از موضع بهداشت و دولت اعلام می‌کنیم که در مسیر معرفی شهدا آماده خدمت هستیم اگر ما بتوانیم شهدا را به نسل‌های آینده معرفی کنیم آنها نسبت به انقلاب و کشور دلبستگی بیشتری خواهند داشت./807/پ202/ج

ارسال نظرات