۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۵۰۷۹۴
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد:

نگرانی رژیم صهیونیستی از پیشروی نیروهای حزب‎الله در نزدیکی بلندی‎های جولان

خبرگزاری رسا ـ روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی از پیشروی نیروهای نظامی حزب‎الله در سوریه و نزدیک شدن آنها به بلندی‎های جولان خبر داد؛ مساله‎ای که نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.
بلندي هاي جولان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی از پیشروی نیروهای نظامی حزبالله در سوریه و نزدیک شدن آنها به بلندیهای جولان خبر داد؛ مسالهای که نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.
 
به گزارش این روزنامه آمریکایی، نزدیک به یک ماه است که رزمندگان حزب الله لبنان و سایر نیروهای نظامی شیعی به رهبری ایران و تحت عملیاتی با عنوان "شهدای قنیطریه" در حال پاکسازی مناطق تحت تصرف شورشیان مخالف بشار اسد در سوریه بوده و لحظه به لحظه به بلندی های جولان نزدیک تر می شوند.
 
به گفته کریستین ساینس مانیتور، با پیشروی های حزب الله لبنان در یک ماه اخیر در سوریه و در نزدیکی بلندی های جولان که در چهل سال اخیر یکی از امن ترین مرزهای رژیم صهیونیستی به شمار می رفت این امکان وجود دارد که این بلندی ها به منطقه ای برای نخستین تقابل مستقیم میان نیروهای صهیونیست و ایرانی تبدیل شود.
 
این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود تاکید کرده است که اگر پیشروی نیروهای حزب الله به سوی بلندی های جولان ادامه یابد نیروهای ایرانی و متحدان شیعی آن کنترل بخش سوری بلندی های جولان را در اختیار گرفته و ایران می تواند در مقابله با رژیم صهیونیستی از برتری استراتژیک بیشتری بهره مند شود.
 
روزنامه کریستین ساینس مانیتور همچنین در گزارش خود مدعی شده است که علاوه بر نیروهای حزب الله لبنان، ارتش سوریه و شبه نظامیان شیعی این کشور و فرماندهان نظامی ایرانی سربازان ایرانی نیز در حال جنگ در سوریه هستند./990/ب902/ک
ارسال نظرات