۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۷۶۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان:

حضرت فاطمه در برابر ظلم به ولایت ایستادگی کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: حضرت زینب تربیت شده مادری به نام حضرت زهرا است که ایشان با تربیت صحیح فرزندان خود توانسته است انسان هایی استثنایی را تحویل جامعه دهد.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان جمعه شب در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک انسان کامل دارای صفاتی است که به غیر از ایشان و اهل بیت(ع) کسی از آن صفات برخوردار نیست، گفت: نخستین و مهم ترین ویژگی فاطمه زهرا(س) ایفای نقش یک زن خانه دار و زن بودن به معنای واقعی کلمه است.

 

وی افزود: ما در مجالس سوگواری و عزاداری اشک می ریزم و بر سر و سینه خود می زنیم، اما کمتر در زمینه شناخت آن بزرگان بهره برداری کرده ایم، چراکه فاطمه زهرا(س) در تربیت فرزندان خود نیز یک مادر بسیار موفق بود.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که خطبه های حضرت زینب(س) بسیار تأثیرگذار بود، افزود: حضرت زینب(س) تربیت شده مادری به نام حضرت زهرا(س) است که ایشان با تربیت صحیح فرزندان خود توانسته است انسان هایی استثنایی را تحویل جامعه دهد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) در لحظات پایانی عمر خود به امیرمومنان(ع) گفت که من جز صداقت و راستی چیزی به شما نگفتم، افزود: در جامعه امروز شاهد اصرار خانم ها در برخی امور در خانواده هستیم که با این کردار، زندگی خود را تلخ کرده و سبک زندگی غیر اسلامی را ترویج می کنند.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) در نحوه رفتار نسبت به همسایگان خود بی نظیر بود و ما باید با الگو گیری از آن بزرگوار در امر برخورد صحیح با همسایه که در اسلام بسیار تأکید شده است، جایگاه همسایگان خود را حفظ کنیم.

 

وی با اشاره به این که اگر ما شاهد پیشرفت و موفقیت همسایه خود باشیم و ناراحت شویم، مطمئنا دچار مشکل هستیم، چرا که انسان مؤمن با دیدن موفقیت و خوشحالی دیگران خوشحال می شود، افزود: یکی از موانع استجابت دعا حسادت است.

 

وی یاد آور شد: حضرت زهرا(س) افزون بر فضیلت و معنویت، دارای سیاست و شجاعت بود و اغلب افراد سیاسی عرایض خود را در کنایه ذکر می‌کنند، اما حضرت فاطمه زهرا(س) با مشاهده ظلم در حق ولایت، با صلابت و شجاعت وارد میدان می شود و اعتراض خود را اعلام می کند.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: گریه های حضرت زهرا(س) مانند گریه های امام سجاد(ع) افشا گر بود و فقط یک گریه عاطفی نبود، چراکه با این گریه علیه ظلم و ستم فریاد می زدند و اقدامات ظالمانه دشمن را رسوا می کردند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان با اشاره به این که دشمن بعد از ظلم در حق فاطمه زهرا(س) قادر به جوابگویی به افکار عمومی نبود، گفت: دشمن خواستار حضور در خانه امیرمومنان شد تا از ایشان و دختر پیامبر(ص) دلجویی کنند که حضرت زهرا(س) در کمال ادب نسبت به شوهر خود، تصمیم را به ایشان واگذار کرد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات