۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۵۰۷۴۴
امام جمعه موقت بوشهر:

بانک‌داری اسلامی راه حلی برای جلوگیری از فساد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بوشهر با بیان این‌که برای جلوگیری از فساد اقتصادی لازم است طرح بانک‌داری اسلامی در کشور اجرا شود، گفت: بانک‌ ها در کشور، با هیچ کدام از احکام بانکداری اسلامی آشنا نیستند و تنها به سود و منفعت خود می‌اندیشند.
حجت الاسلام حسين دشتي ، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت‌الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر، به احکام معامله در اسلام اشاره کرد و گفت: معامله در عرف چیزی است که مردم آن را می پذیرند و شارع آن را بر مبنای دین در امور زندگی و جامعه قرار می دهند.


وی با بیان اینکه ظلم و فریب در معامله حرام است، بیان کرد: معامله ای که طبق شرایط و احکام اسلام انجام نمی گیرد؛ مورد قبول نیست و از نظر شرعی اشکال دارد و باطل است.


حجت الاسلام دشتی با اشاره به اینکه رباخواری در اسلام حرام است تصریح کرد: معامله ای که در آن ربا باشد حرام است و در روایات آمده است که یک درهم ربا برابر با زناست که از بزرگترین گناهان محسوب می شود.


خطیب نماز جمعه بوشهر به بانک‌‌داری اسلامی اشاره کرد و افزود: : بانک‌ ها در کشور، با هیچ کدام از احکام بانکداری اسلامی آشنا نیستند و تنها به سود و منفعت بانک می‌اندیشند و هیچ اطلاعی از نوع معامله آن ندارند باید بانک‌داری در کشور طبق قراردادهای آن و بر مبنای احکام اسلام تنظیم شود.


امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه رواج فساد اقتصادی در جامعه ناشی از بانک‌داری غیر اسلامی است تاکید کرد: در بانک ها به مسائل شرعی توجه نمی شود و نتیجه آن رایج شدن فسادهای اقتصادی در جامعه است.


وی افزود: برای جلوگیری از فساد اقتصادی لازم است طرح بانک‌داری اسلامی در کشور اجرا شود.


حجت الاسلام دشتی با گرامیداشت روز درختکاری و حفظ فضای سبز طبیعت گفت: در اسلام، حفظ طبیعت و فضای سبز و درختکاری قداست خاصی دارد و به عنوان باقیات الصالحات و عمل صالحی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.


امام جمعه موقت بوشهر، با گرامیداشت 19 اسفند سالروز شهادت سید جمال‌الدین اسدآبادی گفت: وی انسان فرهیخته‌ و ممتازی بود که تاریخ را تحت تأثیر قرار داد و سرمنشأ بیداری اسلامی در جهان شد.


حجت الاسلام دشتی گفت: روشنفکری دینی در جهان اسلام که ریشه آن در تفکرات سیدجمال الدین اسد آبادی دیده می شود، یک نوع حرکت و فکر در جهت اصلاح جامعه بود و جامعه اسلامی باید به سوی تمدن جدید و سمت پیشرفت حرکت کند./833/پ202/ب4

ارسال نظرات