۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۵۰۷۲۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تبعیت از ولایت فقیه حرکت در مسیر آرمان ها و ارزش های اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین راه ارادت به اهل بیت(ع) پیروی از سیره عملی آن بزرگواران است، گفت: امروز تبعیت از ولایت فقیه حرکت در مسیر آرمان ها و ارزش های اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه افزود: در این ایام باید حرمت و احترام خاندان پاک پیامبر اسلام(ص) به ویژه حضرت فاطمه(س)حفظ شود و همه ما موظف به فرهنگ سازی در این رابطه هستیم تا در ایام تعطیلی نوروز، ‌تفریحات سالم به گناه آلوده نشود.

 

وی اظهار داشت: هرچه داریم از قرآن کریم، ائمه  اطهار(ع) و دین مبین اسلام است و انقلاب اسلامی ایران نیز به برکت اسلام، ایران را به عنوان یک الگو برتر در جهان معرفی کرد.

 

خطیب جمعه نکا با بیان این که بهترین راه ارادت به اهل بیت(ع) پیروی از سیره عملی آن بزرگواران است، ادامه داد: در این ایام سعی کنیم ارادت خودمان را به اهل بیت(ع) بیشتر ثابت کنیم و امروز تبعیت از ولایت فقیه حرکت در مسیر آرمان ها و ارزش های اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: ولی فقیه در حقیقت امانت‌دار ولایت معصومین(ع) در این زمان است و امروز با پشتوانه‌ ولایت فقیه است که در مقابل دشمنان در سال های دفاع مقدس و پس از آن به پیروزی رسیدیم.

 

وی با بزرگداشت 15 اسفند روز درختکاری بیان داشت: نیاز انسان به طبیعت و فضای سبز، امروز بیشتر از  دوره‌های گذشته است و بیشتر بلایای طبیعی نظیر سیلاب‌ها و ریزگردها، نتیجه‌‌ی همین نابودی فضای سبز و طبیعت است که جلوی تخریب منابع طبیعی باید گرفته شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که عده‌ای به نام زمین‌خوار به جان طبیعت و جنگل ها افتاده‌اند و آنها را نابود می‌کنند، تصریح کرد: به یقین بیشتر این افراد به باندهای قدرت متصل هستند و به راحتی همه‌ قوانین را زیر پا می‌گذارند.

 

وی گفت: 18 اسفند روز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی است که یکی از شخصیت‌های بزرگ شیعه و جهان اسلام است و باید بزرگداشت این شخصیت برجسته با تدبر در زندگی اسلامی این بزرگوار همراه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین به بیستم اسفند، روز ملی راهیان نور اشاره کرد و گفت: زیارت اماکن پاک و تطهیر شده ای که روزی قتلگاه شهدایی بوده  که در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند برای انسان تأیری معنوی دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مسائلی که دشمنان از آن سوء‌استفاده می‌کنند چهارشنبه آخر سال است، گفت: چقدر جوانان، در این روز از بین می‌روند و می‌سوزند یا کور می‌شوند و دشمن هم از این کار به عنوان یک آشوب در داخل کشور استفاده می‌کند و باید با فرهنگ سازی مانع ورود برخی از فرهنگ های بیگانه شویم و نگذاریم فرهنگ غرب در خانواده‌ها اثر بگذارند.

 

امام جمعه نکا در ادامه با تاکید بر این که مسؤولان شهر باید در پایان سال یک جمع بندی داشته باشند و با صداقت آنچه را در این یک سال انجام دادند گزارش دهند تصریح کرد: مسؤولان در میان مردم دو دستگی ایجاد نکرده، حاشیه سازی نکنند و به فکر مردم باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید و سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی به عنوان عامل رستگاری گفت: کسانی که در این دنیا پاک زندگی کردند و باتقوا بودند، ‌در قیامت از هراس‌های جهنم درامان هستند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات