۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۵۰۷۰۳
در چهارمین سالروز ورود نیروهای سپر جزیره؛

بحرینی‌ها در اعتراض به حضور نظامیان عربستانی و اماراتی تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ آحاد مختلف ملت بحرین در مخالفت با حضور نظامیان اشغالگر عربستانی و اماراتی در کشورشان تظاهرات کردند.
تظاهرات مردم بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شمار زیادی از معارضان و قشرهای مختلف ملت بحرین بعد از برگزاری نماز جمعه امروز، در چهارمین سالروز اشغال کشورشان از سوی نیروهای موسوم به سپر جزیره با برگزاری تظاهراتی خروج اشغالگران از کشورشان را خواستار شدند.

 

مردم بحرین ظهر امروز با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای تحت عنوان «همه ما مقاومت هستیم» با تاکید بر گزینه مقاومت در رویارویی به نظامیان اشغالگر، مخالفت خود با تداوم حضور نظامیان اشغالگر در کشورشان را فریاد زدند.

 

مناطق الدیه، مهزه، البلاد القدیم، السنابس و الدراز شاهد تظاهرات گسترده‌ای است. مردم بحرین در تظاهرات امروز ضمن اعلام مخالفت با حضور نظامیان عربستانی و اماراتی در کشورشان، آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق را خواستار شدند.

 

جمعیت العمل اسلامی ساعتی بعد از آغاز تظاهرات امروز اعلام کرد که مأموران آل‌خلیفه، تظاهرات مسالمت آمیز مردم را به خشونت کشیدند.

 

گروه‌های انقلابی بحرین چندی پیش همزمان با نزدیک شدن به چهارمین سالروز ورود نظامیان موسوم به سپر جزیره به کشورشان، کمپینی تحت عنوان «همه ما مقاومت هستیم» برای رویارویی با نظامیان اشغالگر عربستانی راه‌اندازی کرده و به برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز دعوت کرده بودند.

 

مجمع الجزایر بحرین از 14 فوریه سال 2011 تا کنون شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. در این اعتراضات تا کنون صدها تن کشته یا زخمی شده‌ و همچنین تعداد زیادی از رهبران انقلابی و فعالان سیاسی به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند./994/ب101/د

ارسال نظرات