۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۰۴۱۶
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

پشتیبانی از ولایت راه نجات امت اسلامی در برابر استکبار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، انحراف از ولایت را مهم ترین حادثه تلخ پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: مهم ترین عامل مشکلات امروز امت اسلامی فاصله گرفتن از ولایت است.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا استان امروز در جمع پایوران و سربازان سپاه ناحیه ساری ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) حادثه ای رخ داد که امت اسلامی تا به حال تاوان آن را دارند می پردازند و آن، انحراف در ولایت بود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه افزود: در زمان بعد رحلت پیامبر کسی این انحراف بزرگ را متوجه نشد و یا آن را جدی نگرفت، تنها حضرت زهرا(س) بودند که در این زمینه به روشنگری پرداختند.

 

وی ضمن بیان این نکته که آیا نبی مکرم اسلام از این انحراف بعد از رحلت خودش آگاه نبود، اظهار اشت: رسول گرامی اسلام برای جلوگیری از این انحراف چند کار مهم انجام داد که نمونه آن بیان حدیث بسیار مهم ثقلین است که در آن قرآن و عترت در کنار هم، نسخه شفابخش امت اسلام معرفی شده است اما بعد از رحلت بین این دو با شعار فریبنده «قرآن ما را بس است» جدایی افتاد و تاوان آن این است که در این زمانه به نام اسلام و با این شعار سر مسلمانان از تن جدا می شود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا عنوان با اشاره به این که تشکیل سپاه اسامه و قرار گرفتن همه لشکریان اسلام تحت فرمان یک جوان  18ساله، یکی دیگر از اقدامات پیامبر برای جلوگیری از انحراف بود، ادامه داد: پیامبر متمردین از این فرمان را لعن کردند در حالی که عده ای آمدند کنار بستر  پیغمبر به بهانه اینکه ما طاقت دوری شما را نداریم به همراه سپاه اسامه از شهر خارج نشدند، به همین دلیل پیامبر اکرم درخواست قلم وکاغذ نمود تامطلبی را بنویسند اما عده ای که دور پیامبر نشسته بودند مانع شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: درس گرفتن از این وقایع همراه با پشتیبانی از ولایت، راه نجات امت اسلامی در برابر استکبار است.

 

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره به همانندی قرآن با عترت رسول الله(ص) و مخفی ماندن قبر ام ابیها(س) افزود: قدر ندانستن عترت پیامبر(ص) موجب شد تا حضرت فاطمه(س) و ائمه  معصومین(ع) همچون قرآن در نزد قوم مهجور شوند.

 

حج الاسلام غلامی تقدس قرآن را بسنده به قرائتش ندانست و قرآن را کتاب زندگی و هدایت برای عمل در زندگی اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی خواند و گفت: درس زندگی حضرت فاطمه(س) فوریتی در آموختن و الویتی در عمل برای انقلابیون دارد.

 

وی شناخت انحراف مدیریتی، ایستادگی و مقابله در برابر انحراف، دفاع و اطاعت پذیری محض ولایت  را جزء درس هایی از خاندان عترت و آن حضرت، برای جوامع اسلامی در حال سعادت برشمرد و ادامه داد: سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در روابط اجتماعی، داخلی و خارجی و همه لحظات زندگی درس است و باید آن را بکار برد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات