۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۵۰۰۳۹

تظاهرات مردم بحرین در سالگرد اشغال این کشور از سوی سپر جزیره

خبرگزاری رسا ـ شهروندان بحرینی در سالگرد اشغال خاک این کشور از سوی نیروهای سپر جزیره تظاهرات گسترده‎ای برگزار کردند.
تظاهرات بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهروندان بحرینی در چهارمین سالگرد ورود نیروهای امنیتی عربستانی و اماراتی به خاک این کشور به خیابان‎ها آمده و به سیاست‎های ظالمانه رژیم آل‎خلیفه اعتراض کردند.

 

این تظاهرات که با شعار «همه ما مقاومت هستیم» با حضور علما و خانواده‎های شهدا در مناطق مختلف بحرین برگزار شد. مردم این مناطق با تشکیل زنجیره های انسانی، احکام ظالمانه علیه فرزندان انقلاب بحرین را محکوم کردند.

 

مردم انقلابی بحرین همچنین آزادی فوری همه زندانیان سیاسی و رهبران برجسته از جمله حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق اسلامی را خواستار شده و احکام ظالمانه اعدام و حبس ابد و سلب تابعیت شماری از جوانان انقلابی بحرین را محکوم کردند.

 

تظاهرکنندگان همچنین شعارهای «شما تسلیم خواهید شد و ما هرگز تسلیم نخواهیم شد»، «هرگز شما را فراموش نخواهیم کرد»، «احکام ظالمانه اعدام را رد می کنیم» و«جان ما فدای دین و عزت ما است» سر دادند.

 

گفتنی است گروه نظامی سپر جزیره از سوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس متشکل از عربستان، امارات متحده عربی، کویت، قطر، بحرین، عمان به بهانه ایجاد یک قدرت نظامی خلیجی جهت دفاع از امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس و حمایت این کشورها از تعدی‌ها و تجاوزات خارجی تشکیل شد.

 

شکل گیری تصمیم ایجاد این نیرو در نوامبر 1982 و در سومین نشست شورای همکاری خلیج فارس در منامه پایتخت بحرین و به توصیه و پیشنهاد وزیران جنگ کشورهای عضو شورا مبنی بر ایجاد نیروی دفاعی مشترک تاسیس و بر آن نام «نیروهای سپر جزیره» نهاده شد.

 

نیروهای این گروه پس از آغاز انقلاب ملت بحرین بلافاصله وارد بحرین شده و به به کشتار مردم و قلع و قمع انقلاب پرداختند./994/ب902/د

ارسال نظرات