۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۲۴۹۹۵۴
نماینده خبرگان رهبری:

تفسیر المیزان علامه طباطبایی از هر نظر جامع و کامل است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قریشی گفت: تفسیر المیران به اعتراف دوست و دشمن بی نظیرترین تفسیری است که تاکنون در جهان اسلام ارائه شده است.
ديدار اعضاي شوراي اداري آذربايجان غربي با آيت الله قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری و از شاگردان علامه طباطبایی امروز در همایش ملی «علامه طباطبایی و قرآن» در تبریز اظهار داشت: هنر ارزشمند علامه انسجام بخشی در تفسیر قرآن بوده است.


وی با بیان این‌که تفسیر المیزان علامه طباطبایی به اعتراف دوست و دشمن بی نظیرترین تفسیری است که تاکنون در جهان اسلام ارایه شده است، خاطرنشان کرد: مزیت تفسیر المیزان و تفسیر احسن الحدیث علامه طباطبایی جامع، کامل به ویژه انسجام و متناسب بودن در سراسر تفسیر هر سوره از قرآن مجید دارد.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: تفسیر المیزان یک مزیت و برتری ویژه دارد، اینکه سوره‌های اول قرآن به‌شکلی پراکنده و با مضامین مختلف معنایی نازل شده که تفسیر این آیات به‌تبع نمی‌تواند نظم خاصی داشته باشد، اما هنر علامه طباطبایی تفسیر آیات پراکنده به روشی منسجم بود که سبب شده تا دوست و دشمن به بی‌نظیر بودن آن اعتراف کنند.


وی افزدو: آن عالم بزرگوار دریایی از علم و معرفت بود، علامه در فلسفه نظیر نداشته و ندارد و در عرفان نیز از برترین‌های جهان اسلام است که تفسیر المیزان او شهره خاص و عام بوده و مواردی علاوه بر انسجام آیات در آن رعایت شده که در هیچ تفسیر دیگری نمی‌توان آثاری ازآنها را پیدا کرد.


مفسر تفسیر احسن الحدیث و قاموس قرآن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ویژگی های شخصیتی و اخلاقی علامه طباطبایی(ره) یادآور شد: علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری افتخار منطقه آذربایجان هستند، علامه طباطبایی از بزرگان عرفان ایران و جهان بوده و تواضع آن عارف بالله مثال زدنی است.


آیت‌الله قریشی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سال‌ها پیش در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل، صهیونیسم غاصب توانست در عرض شش روز، سه کشور اسلامی مصر، سوریه و اردن را شکست داده و به کانال سوئز، قنیطریه و مسجدالاقصی تسلط یابد.


وی افزود: آنچه که مسلم است این بود که در این جنگ قرآن شرکت نکرد و به همین دلیل بود که مسلمانان شکست خوردند؛ چراکه اگر قرآن در وجود مبارزان آن مبارزان رسوخ کرده بود مطمئنا پیروز نهایی از آن مسلمانان می‌شد، چنانچه بعد از گذشت سال‌ها و وقوع جنگ 33 روزه، جوانان مسلمان با تمسک به قرآن ابهت و هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکستند.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که تربیت جوانان با قرآن و نماز، انقلاب اسلامی را بیمه خواهد کرد، تصریح کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران نیز به هر میزان برای ورود قرآن به بطن زندگی جوانان و خانواده‌های ایرانی هزینه کنند، سرمایه‌گذاری است؛ چراکه به‌طور حتم تهاجم فرهنگی در برابر قرآن نمی‌تواند دوام بیاورد و شکست‌پذیر است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات