۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۹۴۰۷

دولت پاکستان 598 دانشجوی دینی مرتبط با تکفیری‌ها را اخراج می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دولت پنجاب پاکستان 498 دانشجوی دینی از کشورھای مختلف جھان را اخراج می کند.
مدرسه ديني پاکستان


 

 

به گزارش خبر گزاری رسا، دولت ایالتی پنجاب پاکستان از دولت فدرال این کشور خواھان اخراج 498 دانشجویان دینی از کشورھای مختلف جھان شد و به محض تایید دولت مرکزی فدرال تمام 498 دانشجویان دینی از پاکستان اخراج خواھند شد.


 دولت پنجاب، طبق آخرین بازرسی ھای خود، تعداد زیادی از دانشجویان دینی که با گروہ ھای تروریستی و عملیات تروریستی در پاکستان مرتبط بودہ اند از کشور اخراج می کند.


یکی از افسران بلندپایه وزارت کشور پاکستان با این شرط که اسم آن جای درج نشود بیان داشت: این دانشجویان به خاطر ارتباط با گروہ تروریستی داعش، تبلیغ و پخش اعلامیه ھای برای داعش در پاکستان اخراج می‌شوند.


دولت پنجاب پاکستان اسامی این  498 دانشجویای دینی غیر پاکستانی را به وزارت کشور و وزارت خارجه فرستادہ است.


200 دانشجویانی دینی که در شھرھای لاھور، روالپندی، ملتان و فیصل آباد در حال تحصیل اند و درخواست خود را برای تمدید اقامت به وزارت کشور و خارجه فرستادہ بودند، دولت پنجاب از این دو وزارت خواست اقامت کسانیکه تمام شدہ است تمدید نشود و ھزینہ بازگشت آنان را به کشورھای متبوع متقبل خواھد شد.


وزارت کشور در تایید به خواست ھای دولت پنجاب پاکستان تاکید کرد: دانشجویانی که دورہ تحصیلی آنان تکمیل شدہ است و یا با گروہ تروریستی در داخل و خارج در ارتباط بودہ اند سریعا به کشورشان بازگرداندہ می شوند و کسانی که دورہ تحصیلی آنان در حال تکمیل است پس از اتمام دورہ به دولت متبوع فرستادہ می شوند.


یاد آوری می شود که بیشتر این دانشجویان را اتباع کشورھای افغانستان، امارت متحدہ، سوریه، اردن، مصر، چین و کشورھای اروپایی تشکیل می دھند./988/ب902/ک

ارسال نظرات