۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۴۹۲۹۴
امام جمعه موقت تهران:

تشخیص نیاز کشور به سوخت بر عهده کارشناسان داخلی است/ اقتصاد مقاومتی با همایش محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: بر اساس قوانین بین المللی غربی‌ها حق دخالت در امور داخلی ما و تعیین نیاز کشور ما به سوخت را ندارند و این حق کارشناسان داخلی ما است.
اقامه نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با بیان این‌که آخرین گام‌ها در مذاکرات در حال برداشتن است،‌ اظهار داشت: خدا را شکر رییس جمهور در جمع علمای قم مواضع روشن و امیدوار کننده‌ای را ابراز داشت و بیان کرد؛ تهدید، تحقیر و ادامه تحریم‌ها را قبول نمی کنیم.


وی با اشاره به سخنان رهبری درباره مذاکرات مبنی بر این‌که غربی ها اهل چانه زنی هستند، گفت: حدود شصت سال است که فلسطین تحت اشغال آنها است و مرتب در حال مذاکره هستند اما هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته و این مذاکرات همچنان ادامه دارد.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که در مذاکرات باید کلیات و جزئیات یکجا بحث شود، افزود:‌ این‌که غربی‌ها بخواهند مذاکرات را طول دهند و جلوی پیشرفت علمی ما را بگیرند قابل قبول نیست و باید مذاکرات یکجا باشد و تحریم‌ها نیز برداشته شوند.


وی تأکید کرد:‌ بر اساس قوانین بین المللی غربی‌ها حق دخالت در امور داخلی ما و تعیین نیاز کشور ما به سوخت را ندارند؛ در مسأله آب سنگین اراک و تعطیلی فردو و غنی سازی ملاک تشخیص، کارشناسان ما هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به سالگرد ابلاغ سیاست‌ها کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب به سران قوا، ابراز کرد:‌ رهبری در این باره تأکیدات فراوان داشته و جلسات علمی با مسؤولان برقرار کرده و راه و چاه را به آنها نشان دادند؛ امروز مردم توقع دارند که در این یک سال قدم‌های مثبتی در این باره از سوی آنها برداشته شود.


وی نقش مجلس و دولت را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سنگین ارزیابی کرد و گفت:‌ باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که بودجه کشور به نفت متکی نباشد؛‌ اقتصاد متکی به نفت در اختیار ما نیست.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که اقتصاد متکی به نفت با استقلال ما منافات دارد، بیان کرد: دشمن با بالا و پایین کردن قیمت نفت می‌تواند به اقتصاد ملی ضربه زده و ما را به زانو درآورد.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که رونق بازار و تولید باید در رأس برنامه‌های دولت و مجلس قرار گیرد، گفت: مسأله مالیات باید مورد توجه قرار گیرد و زمانی که این عرصه دارای سیستم درست باشد و مردم به صورت شرعی مالیات پرداخت کنند بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

 

وی با تأکید بر این که ما منابع زیر زمینی و امکانات فراوانی داریم،‌ اظهار داشت: باید با تکیه بر جوانان مستعد و تکیه بر منابع کشور را به پیش ببریم.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که اقتصاد مقاومتی با جریان گرایی و صنفی برخورد کردن محقق نمی‌شود، افزود: قرار گرفتن یک گروه خاص در پست‌ها و منصب‌های دولتی اقدامی ناپسند است.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود، بیان کرد:‌ اقتصاد مقاومتی با همایش و تیتر روزنامه به جایی نمی رسد؛ اقتصاد مقاومتی با عمل جهادی، جبهه‌ای و ایثارگرانه محقق می‌شود.


وی با اشاره به ابتکارات شهیدان رجایی و باهنر در عرصه تربیت،‌ گفت: سکولارها دین و سیاست را از هم جدا می‌دانند اما ما اعتقاد داریم که دین برای اداره زندگی بشر آمده است.


امام جمعه موقت تهران تربیت و آموزش را جدایی ناپذیر خواند و گفت: نباید تربیت و آموزش در مدارس ما از هم جدا شوند و معلمان ما باید مربی باشند و حس استقلال طلبی را به دانش آموزان انتقال دهند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه رزمایش پیامبر اعظم از سوی سپاه در محدوده تنگه هرمز را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: سپاه پاسدار انقلاب است و هرجا تهدیدی باشد سپاهیان جان برکف حضور خواهند داشت.


وی تأکید کرد: این رزمایش به دشمنان ما پیام می‌دهد که خواب‌های بیهوده آنها تعبیر نمی‌شود و به دوستان پیام امنیت دارد.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این رزمایش به همسایگان ما می‌گوید که برای حفظ امنیت خود نیازی به نیروهای معاند ندارند.


حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به تحولات یمن گفت:‌ حضور در صحنه مردم یمن برخی از کشورهای منطقه را به چالش کشیده است و مردم یمن به دنبال انتخاب رییس جمهوری به صورت دموکراتیک هستند./927/پ201/ج

ارسال نظرات