۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۴۹۰۳۱
بازرس انجمن علمی حوزه‌های علمیه قم:

ایدئولوژی فکری و عملکرد مجری تأثیر مستقیمی بر امید به پیشرفت دارد

خبرگزاری رسا ـ بازرس انجمن علمی حوزه‌های علمیه قم با بیان این‌که در بحث امید ایدئولوژی فکری و عملکرد مجری برنامه در راه پیشرفت بسیار مهم است، گفت: باید نقش امید محوری را در جامعه و در مباحث علمی روز جدی بگیریم.
انجمن علمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مبین صالحی، بازرس هیأت‌مدیره انجمن علمی حوزه علمیه قم، در نشست علمی نقش امید و محوری در پیشرفت جامعه که شب گذشته در محل سالن همایش‌های انجمن علمی برگزار شد با بیان این‌که آینده یک جامعه را میزان امیدواری مردم آن به آینده را رقم می‌زند، اظهار کرد: باید نقش امید محوری را در جامعه و در مباحث علمی روز جدی بگیریم.

 

صالحی با بیان این‌که بیشتر کارهای پژوهشی و مقالات پیشرفت را حرکت به سمت مطلوب تعریف کرده‌اند، گفت: در واقع ما می‌خواهیم از یک نقطه شروع کرده و به نقطه مطلوب برسیم؛ ما اگر خواسته بخواهیم از یک نقطه به سوی هدفی حرکت کنیم باید برای میان راه برنامه محور باشیم.

 

بازرس انجمن علمی حوزه‌های علمیه قم با بیان این‌که ایدئولوژی فکری و عملکرد مجری برنامه در راه پیشرفت بسیار مهم است، گفت: امید در مباحث علمی همچون سلامت و پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ روانشناس‌ها مثبت‌گرا یکی از موضوعاتی را که مورد توجه قرار داده اند همین بحث امید است.

 

صالحی با بیان این‌که امید به معنایی که در اذهان مردم و روانشناسان فعلی است، نقص معنایی دارد اظهار کرد: به ‌عنوان ‌مثال در تعیین اهداف در بحث امید معمولاً انتظار مثبت به دست نمی‌آید؛ دو مؤلفه دیگر در بحث فرآیند برنامه پیشرفت وجود دارد که از انتظار مثبت ما را دور می‌کند.

 

بازرس انجمن علمی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که در بحث امید و درمان‌های رفتاری کارهایی علمی خوبی انجام‌شده است، اظهار کرد: انگیزه همان محرک رفتار است و نیرو دهنده اصلی هدف انگیزه است؛ ما معمولاً به اهدافی که برنامه‌ریزی می‌کنیم دست‌ نمی یابیم، دلیل اصلی آن نبودن انگیزه کافی و لازم است.

 

صالحی با بیان این‌که مؤلفه مسیر و تعریف آن در فرآیند برنامه‌ریزی یک امر بسیار حیاتی است، گفت: تعریف امید از دید امید فقط بر اساس واقعیات صورت می‌پذیرد؛ افرادی که در برنامه‌ریزی خود انگیزه قوی دارند در واقع امید خود را افزایش داده‌اند./921/پ202/ف

ارسال نظرات