۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۴۸۲۵۵
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف:

نخستین کاروان زیارتی دانش آموزی وارد نجف اشرف شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کاروان دانش آموزی با همت مسؤولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی کشور از سه استان کشور وارد نجف اشرف شد.
ورود اولين كاروان دانش آموزي به نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین احمد احسانی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با حضور در هتل الرقیم ضمن عرض خیرمقدم به این کاروان دانش آموزی کشورمان که از سه استان چهارمحال و بختیاری، آذربایجان، و زنجان حضور داشتند، گفت: این سفر معنوی سرشار از عبرت و درس برای همگان است.

وی خاطرنشان کرد: سعی کنید علاوه بر کسب فیوضات معنوی و عرفانی از این سفر پر خیر و برکت، تأسی و پیروی از راه و روش و دستورات ائمه معصومین علیهم السلام در ابعاد مختلف زندگی خود را مدنظر قرار دهید، هدف دیگر یک دانش آموز از این سفر باید کسب فضایل اخلاقی باشد.

وی اطاعت از والدین و احترام به آن ها را یکی از دستورات دین مبین اسلام و تاکید ائمه علیهم السلام دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم، اطاعت از پدر و مادر را بعد از عبادت خود قرار داده استریال که نشان از اهمیت توجه به این مسأله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احسانی افزود: پیام دیگری که یک دانش آموز از این سفر با خود می برد، حجاب و عفاف است که حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب کبری سلام الله علیهما به شیعیان و پیروان خود آموختند؛ بهترین زنان آن زنی است که در پرده حجاب و عفاف باشد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف همچنین ولایت‌مداری را ضرورت مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و تصریح کرد: پیروی از اهداف امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای باید در عمل تجیلی یابد.

بنابر این گزارش، ویژه برنامه های فرهنگی مختلفی برای دانش آموزان از جمله فیض حضور، در آستان دوست، محراب دل، حکایت فراق، خلوت انس، نسیم بهشت، در محضر آفتاب، سلوک عاشقانه، ندای وحی، شرح فراق، منزلگه عشاق و شکرانه حضور در مدت اقامت دانش آموزان در نجف اشرف اجرایی خواهد شد./840/د102/ف

ارسال نظرات