۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۴۸۱۶۵
سردار کاجی:

هنوز برای یاد و خاطره شهدا کار زیادی انجام نشده است

خبرگزاری رسا ـ سردار کاجی با بیان این که نورالشهدا باید تجلی داشته باشد، گفت: همه ما عطش شهادت را داریم اما برای زنده نگه داشتن یاد شهدا کار زیادی انجام نداده‌ایم.
اولين مراسم يادبود شهداي جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار کاجی از فرماندهان دفاع مقدس در یادواره 32 شهید ورزشکار، 14شهید مفقودالاثر، شش شهید گمنام و شش شهید دانشجوی شهرستان دهاقان اصفهان، گفت: امروز قریب به 3000 اثر از شهدا باید منتشر شده باشد که تاکنون آمار کتاب‌های انتشار یافته در این زمینه به کمتر از 11 هزار جلد رسیده است.



وی با بیان این که نورالشهدا باید تجلی داشته باشد، بیان کرد: همه ما عطش شهادت را داریم اما برای زنده نگه داشتن یاد شهدا کار زیادی انجام نداده‌ایم.



این یادگار دوران دفاع مقدس ایران اظهار داشت: جنگ دوران دفاع مقدس هشت سال طول کشید و این یعنی دو هزار و888 شبانه روز رزمندگان با آتش و خون، تشییع جنازه، خمپاره و...مواجه بودند و در برابر عراقی‌ها مانند مرد میدان ایستادگی کردند تا کشور ما زیر سلطه بیگانگان نباشد.



وی با اشاره به این که هنوز بسیاری از خانواده‌ها منتظر آمدن جنازه فرزندانشان از همان خاک جبهه هستند، بیان داشت: جنگ دفاع مقدس مادران را چشم به راه می گذاشت و نوعروسان لباس عزا می پوشیدند و مردم خون جگر می خوردند در این روزها که مردم در صدد تأمین لوازم عید نوروز هستند باید یادشان باشد بسیاری از خانواده ها عکس عزیزی را در سفره عید می گذارند که هنوز از آمدن جنازه اش خبری نیست. 



سردار کاجی گفت: نخستین یادواره شهید را حضرت فاطمه زهرا(س) برای حمزه گرفت و گریست تا همسایه‌ها برای این سرباز مجاهد اسلام بگریند و برپایی همین یادواره‌های شهدا از آن زمان رونق گرفته است.



وی خاطرنشان کرد: زندگی ما باید بوی ایثار و شهادت بگیرد چون آرامش و امنیت خود را مدیون کسانی هستیم که هدفشان تأمین همین امنیت برای ما بوده است./939/د102/ب4

ارسال نظرات