۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۴۸۱۰۸
نماینده بعثه‌ در مکه:

عشق همگانی به پیامبر را به نمایش بگذاریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در مکه گفت: همچنان دشمن شماره یک کفار، پیامبر است و شبکه‌های ماهواره ای شبانه روز علیه پیامبر رحمت و آئین رحمانی اش تلاش می‌کنند؛ در چنین شرایطی، باید شعاع فعالیت‌های وحدت گرا و اعلام عشق به پیامبر رحمت تدوام داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي عبدخدايي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، نشست روحانیان کاروان‌های عمره در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عبدخدایی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه با تاکید بر به نمایش گذاشتن وحدت و انسجام اسلامی و عشق همگانی به پیامبر اسلام گفت: همچنان دشمن شماره یک کفار، پیامبر است و شبکه‌های ماهواره ای شبانه روز علیه پیامبر رحمت و آئین رحمانی اش تلاش می‌کنند؛ در چنین شرایطی، بعثه مقام معظم رهبری همایش‌ها و کمپین‌های مختلفی را برگزار کرده است و جمعیت انبوهی هم در همایش‌ها حاضر شده اند اما شعاع این کار باید تدوام داشته باشد و به خصوص روحانیان کاروان‌ها می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری دولت عربستان علیرغم فراز و نشیب هایی که در روابط دیپلماتیک میان دو کشور وجود دارد، گفت: حرمین شریفین منطقه امن الهی و متعلق به همه مسلمین است و همه مسلمین در همه شرایط باید بتوانند بیایند زیارت کنند و نبایدمقولات دیپلماتیک دو کشور در روند عمره تاثیرگذار باشد.

خاطر نشان می‌شود در این نشست تعدادی از روحانیان، دیدگاه‌های خود را در خصوص راه‌های بهره گیری از ظرفیت عظیم عمره برای ارتقای سطح فرهنگی و هویتی زایران بیان داشتند.

حجت الاسلام واعظی، رابط روحانیان نیز که نظارت بر عملکرد روحانیان کاروان‌ها را ب رعهده دارد روزهای پایانی حضور خود در سرزمین وحی را تجربه می‌کند طی سخنانی ابراز داشت: در روایات قدسی از خدمت به زایران خانه خدا تعبیر به «عهد» شده است و عهد در ادبیات دینی برای امور مهم به کار رفته است ضمن آنکه از این نکته نیز غافل نشویم که طبق آیات شریفه قرآن؛ عهد الهی نیازمند «عزم» است.

وی با تقدیر از فعالیت روحانیان کاروان‌ها گفت: سطح رضایتمندی زایران از روحانیان کاروان‌ها بالاتر رفته و در بررسی هایی که داشتم، زایران نه تنها گلایه نداشتند که از روحانیان کاروان‌های خود، جز به بزرگی و احترام یاد نکردند و به همراه بودن روحانی با آنها در انجام اعمال و برخورد محبت آمیز روحانیان با ایشان اشاره می‌کردند./840/د102/ف

ارسال نظرات