۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۴۷۵۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

با بخشنامه و آئین نامه نمی‌توان نماز را در جامعه فراگیر کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید یک حرکت انقلابی انجام شود چرا که صرف بخشنامه و آئین نامه، کار نماز پیش نخواهد رفت، باید حرکت جمعی شود تا نماز در جامعه فراگیر شود.
عباسعلي فراهتي

عباسعلی فراهتی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: امروز در دانشگاه ها و آموزش و پرورش، آنقدر که به خیران مدرسه ساز و خیران دانشگاه ساز توجه شده است به مسائل اصلی آموزش توجه نشده و نسبت به مسائل آموزشی کمتر از خیران توجه می‌شود.

 

وی با اشاره به این که توجه به مسائل خیران در آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز ضروری است اما توجه بیش از حد به این مسائل و غافل شدن از مسائل اصلی که آموزش است زیان بار خواهد بود گفت: در برخی مواقع پر رنگ شدن مسائل جانبی و غافل شدن از مسائل اصلی و تمرکز بر مسائل جنبی سبب شده است تا خسارت زیان باری را متحمل شویم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آور شد: این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است بلکه با خون هزاران شهید و شکنجه علمای بزرگوار در زندان ها و مشکلاتی که امام خمینی(ره) قبل از سال 42 تا سال 57 متحمل شدند درخت تنومند انقلاب اسلامی آبیاری شده است و باید امروز ما باید از آن پاسداری کنیم.

 

فراهتی گفت: در دانشگاه ها از دانشجویان و یا اساتید نمونه آموزشی و پژوهشی تقدیر و تجلیل می شود که در نوع خودش کار ارزشمندی است، اما آیا تا کنون از دانشجویان و اساتید فرهنگی نمونه هم تقدیر و تجلیل شده است.

 

وی با اشاره به این که به نظر نمی رسد کار فرهنگی در جامعه از آموزش و پژوهش کمتر باشد یاد آور شد: نوشتن دو مقاله ای که شاید اصلا هیچ استفاده ای از آن نمی شود و تنها در یک ژورنال خارجی یک مقاله ای به چاپ می رسد چه سود دیگری دارد.

 

فراهتی گفت: اگر اساتیدی که دلسوزانه در کلاس ها که بیشترین تأثیرگذاری را دارند و نه صرف مربیان تربیتی و یا اساتید معارف در دانشگاه ها بلکه همه اساتید، انقلابی و مومن و متعهد اگر 4 تا 5 دقیقه وقت خود را درکلاس های ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم پزشکی و درس های مختلف به اهمیت نماز اختصاص دهند می توان شاهد تحولی بزرگ در این بخش بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر برای اساتید دانشگاه و معلمان در آموزش و پرورش ترتیبی اتخاذ شود و از آنها خواسته شود در کنار مباحث درسی چند کلمه کوتاه در رابطه با اهمیت نماز و یا روایات و احادیث بیان شود می تواند تأثیرگذاری بسیاری روی قشر جوان که تشنه دانستن هستند بگذارد.

 

فراهتی گفت: من بارها گفته ام دانشجو و دانش آموز ما مستعد و آماده دریافت است، اگر هم جایی کمبودی وجود دارد مشکل ازخود ما است که در این زمینه کم کاری کرده ایم نه دانشجو و دانش آموز چون آنها آماده اند و با یک روایت ممکن است متحول شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آورشد: باید یک حرکت انقلابی انجام شود چرا که صرف بخشنامه و آئین نامه، کار نماز پیش نخواهد رفت، باید حرکت جمعی شود تا نماز در جامعه فراگیر شود./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات