۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۴۷۴۷۴
در هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها؛

چهره‌های برتر رسانه ای آذربایجان غربی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی با تجلیل از نفرات برتر رسانه ای استان در 15 بخش آثار مکتوب و مجازی به کار خود پایان داد.
جشنواره مطبوعات آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی شب گذشته برگزار شد و با تجلیل از نفرات برتر رسانه ای استان در 15 بخش رسانه های مکتوب و مجازی به کار خود پایان داد.

 

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، مسؤولان و اصحاب رسانه برگزار شد؛ از 45 نفر در حوزه خبر، عکس خبری، گزارش، مصاحبه خبری، یادداشت، مقاله و ... در دو بخش رسانه های مکتوب و مجازی تجلیل شد.
 
حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ابتدای این مراسم با اشاره به افول آزادی رسانه ها در سال 2014 نسبت به سال گذشته، گفت: ظهور گروهک های تکفیری و به ویژه داعش یکی از عوامل کاهش آزادی رسانه ای است.
 
وی از کشته شدن 66 خبرنگار در جهان در سال 2014 خبر داد و اظهار داشت: خبرنگاران زندانی 178 نفر است که ترکیه و چین در این زمینه رتبه های بالایی دارند.
 
حجت الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی افزود: آثار این دوره از جشنواره از سوی هیأتی غیر بومی داوری شد و استان هیچ دخل و تصرفی در نتایج و داوری آثار نداشت.
 
مطبوعات آذربایجان غربی از ضعف بنیادین اقتصادی رنج می برند
 
جواد زاهدی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به استقبال مردم و مسؤولان از نمایشگاه مطبوعات گفت: حضور گرم مردم و مسؤولان نشان داد که جامعه از سه ضلع مردم، مسؤولان و رسانه بهره مند هستند.
 
زاهدی با اشاره به وجود جوانان خبری در پیکره مطبوعات آذربایجان غربی اظهار داشت: 80 درصد کادر خبری و تیم مطبوعاتی استان را جوانان شکل داده اند که این امر می طلبد رشته های دانشگاهی عکاسی و خبرنگاری و ارتباطات در استان ایجاد شود.
 
وی تأکید کرد: با توجه به فعالیت قشر جوان در مطبوعات استان ضروری است به تحصیلات تکمیلی آنها توجه شود چراکه در حال حاضر افراد علاقه مند به رشته علوم ارتباطات در تبریز و تهران مشغول ادامه تحصیل هستند که باید این ظرفیت در استان ایجاد شود.
 
زاهدی در ادامه با اشاره به آسیب شناسی مطبوعات استان، گفت: مطبوعات آذربایجان غربی به تبع رسانه های کشور از ضعف بنیادین اقتصادی رنج می برند.
 
وی با اشاره به وقفه دو ساله در برگزاری نمایشگاه و جشنواره مطبوعات استان، اذعان داشت: اگر کمک مسؤولان نبود این نمایشگاه و جشنواره برگزار نمی شد.
 
مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی از داوری آثار سال 92-91 در این دوره از جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان خبر داد و افزود: 988 اثر در 15 بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که اداره کل فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات هیچ دخالتی در داوری آثار نداشت./936/پ202/ب4
ارسال نظرات