۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۴۴۵
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

مراقب باشیم راهی را که شهدا باز کردند به اشتباه مسدود نکنیم

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت حفظ خون شهدا و ادامه راهشان گفت: شهدا با اهدای خون خود در راه اسلام راهی را برای تقویت ایمان و قدرت اسلام باز کردند بنابراین مراقب باشیم بدون آگاهی راهشان را مسدود نکنیم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در کنگره شهدای دانشجوی استان قم در دانشگاه قم با اشاره مقام والای شهدا یادآور شد: اگر الان در بین کشورهای جهان جایگاه بالایی داریم از برکت خون شهدا است.
 
وی با اشاره به اعتقاد شهدا در رابطه با فانی بودن دنیا ابراز داشت: شهدا این حقیقت با زیرکی درک کردند که دنیا محل ماندن نیست و متوجه شدند که مرگ با عزت رستگاری را به دنبال دارد بنابراین جان خود را تسلیم حق کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شهدا را عامل باز کردن معبرهای بزرگ در دنیا دانست و خاطر نشان کرد: شهدا با ایمان به خداوند و شهادت، راه را برای حرکت آسان ما باز کردند به عبارت دیگر شهید با ایمان خود جان خود را فدا کردند که معبر های رستگاری را برای جهانیان باز کنند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) شهدا را عامل قدرت کشور بیان کرد و افزود: کسانی که در راه اسلام و ایران شهید شدند این افتخار و قدرت را برای ایران بوجود آوردند که امروز در مقابل قدرت های جهان بایستیم و این قدرت نتیجه ایمان شهدا به خداوند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شهیدان را عاری از هر گونه ادعایی دانست و اظهار داشت: مردان خدا بدون هیچ ادعایی وارد جبهه های نبرد می شوند و همه چیز را از آن خداوند می دانند و این راز موفقیت مردان بی ادعا است.
 
امام جمعه قم با اشاره به وظیفه ما برای حفظ و پاسداری از خون شهدا توصیه کرد: باید به گونه ای حرکت کنیم و راهی که شهیدان باز کردند و برای آن خون های زیادی داده شد را حفظ کنیم و مراقب باشیم بدون آگاهی و یا با فریب دشمن این راه باز را مسدود نکنیم./1322/پ202/ف
ارسال نظرات