۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۴۷۳۸۲
در کنگره شهدای دانشجوی قم؛

سالنامه و کتاب شهدای دانشجو رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در راستای برگزاری کنگره شهدای دانشجو توسط وزارت علوم در سراسر کشور کنگره شهدای داشجو در قم برگزار شد.
کنگره شهداي دانشجويي استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره شهدای دانشجوی قم، امروز با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی و دانشجویان در دانشگاه قم برگزار شد.
 
حجت الاسلام عسکر دیرباز رییس دانشگاه قم ضمن خوش آمد گویی به حاضران در مراسم خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری کنگره شهدای دانشجو در کشور، بسیار خرسندیم که با حضور فرماندهان، مسؤولان و دانشجویان، کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه قم برگزار شد.
 
وی با اشاره به فرموده رسول اکرم(ص) بالاترین نیکی را شهادت بیان کرد و گفت: شهادت بالاترین درجه ای است که انسان می تواند نزد خداوند کسب کند و امام راحل می فرماید شهید به وجه الله نظر می کند.
 
رییس دانشگاه قم افزود: عظمت مقام شهید به این دلیل است که جان خود را با اخلاص تمام برای حفظ جامعه مسلمانان تسلیم می کند و نهایت تلاش را برای تعالی جامعه انجام می دهد.
 
شایان ذکر است با دعوت از فرماندهان و مسؤولان از سالنامه و کتاب شهدای دانشجو رونمایی شد و تابلو های نقاشی چهره شهید آیت الله سعیدی و شهید مهدی زین الدین به حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و مادر شهید زین الدین اهدا شد.
 
در پایان این کنگره به نفرات برتر شرکت کنندگان در مسابقات بسیج هدایایی داده شد.
 
گفتنی است، در این مراسم امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و حجت الاسلام سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) به نکات قابل توجهی در رابطه با شهدا پرداختند.
 
در حاشیه این مراسم دانشجویان با برپایی ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه عکس شهدا میزبان شرکت کنندگان در کنگره بودند.
 
قابل ذکر است، سردار حسین یکتا به بیان خاطرات شیرینی از رزمندگان دفاع مقدس پرداخت./1322/پ202/س
ارسال نظرات