۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۴۷۲۵۱
تلویزیون فرانسه:

بوکوحرام بیش از 2 میلیون نیجریه ای را آواره کرده است

خبرگزاری رسا ـ از آغاز درگیری ها و خشونت های گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، تاکنون بیش از 2 میلیون نفر خانه و کاشانه خود را رها کرده و به کشورهای همسایه پناه برده اند.
بوکوحرام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به گزارش شبکه 5 تلویزیون فرانسه (TN5 )، در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند، گروه تروریستی بوکو حرام همچنان به حملات خود در کشور آفریقایی نیجریه ادامه می دهد. حتی در چند روز اخیر شاهد آن بوده ایم که این گروه برای نخستین بار به حملاتی در کشور چاد در همسایگی نیجریه مبادرت کرده و بر شدت حملاتش در کشورهای همسایه افزوده است.

 

براساس این گزارش، اقدامات این گروه تروریستی و خودسر، از سال 2010 تاکنون سبب کشته شدن بیش از 13 هزار نفر شده است که بیشتر این افراد در یک سال گذشته جان خود را از دست داده اند. همچنین این درگیری ها سبب شده تا بیش از 2 میلیون نفر خانه و کاشانه خود را ترک کنند و به کشورهای همسایه پناه ببرند.

 

بر اساس این گزارش، به علت اقدامات گروه بوکوحرام، انتخابات سراسری در نیجریه نیز 6 هفته به تاخیر افتاده است. کودکان در نیجریه به شدت از اقدامات بوکوحرام آسیب دیده و وحشت زده شده اند. آوارگان نیجریه ای در شرایط بغرنجی در اردوگاه ها زندگی می کنند و شماری از آوارگان نیز به مساجد و کلیساها گریخته اند.

 

همه این فجایع در نبود دولتی مقتدر و ارتشی قدرتمند رخ می دهد. ناتوانی دولت و ارتش نیجریه در مدیریت تروریست ها موجب مرگ هزاران غیر نظامی شده است.

 

در سال 2009 و برای اولین بار، درگیری های خونینی میان اعضای این گروهک و نیروهای نظامی حکومتی در استان های شمالی نیجریه رخ داد که طی آن صد ها نفر از شهروندان بی گناه نیجریه کشته شدند.

 

در نهایت این درگیری ها زمانی تمام شد که دولت این کشور اعلام کرد؛ تمام افراد وابسته به بوکوحرام از جمله رهبر آن محمد یوسف را به قتل رسانده است.

 

اما تنها گذشت اندکی زمان کافی بود تا مشخص شود گروهک بوکوحرام تهدیدی به مراتب جدی تر از آن است که ارتش کوچک و ناتوان نیجریه از پس آن برآید.

 

هدف اصلی این گروهک تروریستی، تلاش برای تاسیس دولت در نیجریه با استفاده از قدرت سلاح است. /982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات