۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۴۶۶۵۸

هزاران نفر در مراسم تشییع ۳ دانشجوی مسلمان در آمریکا شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تشییع جنازه سه دانشجوی مسلمان با حضور پر شور مردم در آمریکا برگزار شد.
آمريکا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تشییع اجساد سه دانشجوی مسلمان در شهر «چپل‌هیل» در ایالت «کارولینای شمالی»، دیر، با حضور هزاران نفر برگزار شد.

«ضیا شادی برکات» 23 ساله، همسرش «یُسر محمد ابو صالحه» 21 ساله، و خواهر همسرش «رزان محمد»19 ساله، روز سه شنبه در خانه خود به ضرب گلوله کشته شدند.

فرد مظنون به ارتکاب این جنایت کریگ استفن هیکز نام دارد که اکنون در بازداشت پلیس به سر می برد.


این حادثه احساسات بسیاری از مردم آمریکا و دیگر نقاط جهان را برانگیخت.


دانشجویان و شهروندان آمریکایی در نقاط مختلف کشور با روشن کردن شمع یاد قربانیان این حادثه را گرامی داشتند.


پلیس می‌گوید بررسی‌ها نشان می‌دهد که این حمله مرگبار ناشی از اختلاف بر سر جای پارک ماشین بوده است، اما این احتمال را که نفرت از مسلمانان انگیزه‌ای برای تیراندازی بوده است، را رد نکرده‌اند.


پدر یکی از قربانیان این حادثه به شدت با این جمله‌‌بندی پلیس مخالفت کرده و خواهان بررسی این حادثه به عنوان یک «جرم مبتنی بر نفرت» شده است.


محمد ابوصالحه در مراسم خاکسپاری این سه دانشجوی مسلمان، خواستار آن شد که ریاست جمهوری آمریکا باراک اوباما به اف بی آی دستور بررسی این حادثه به‌عنوان یک «جنایت تنفر مذهبی» را بدهد.


محمد ابوصالحه همچنین افزود: خانواده قربانیان بدنبال انتقام نبوده و حتی مجازات قاتل نیز برای آنها اهمیت ندارد.آنها می‌خواهند اطمینان یابند که جوانان آمریکایی قربانی حوادث مشابه نخواهند شد.


این تیراندازی مرگبار خشم مسلمانان در سراسر جهان را در پی داشت. بسیاری از مسلمانان ضمن ابراز انزجار از این حادثه نسبت به پوشش خبری رسانه‌های غربی اعتراض کرده‌اند.


عابد ایوب، مدیر کمیته آمریکایی ـ عربی ضد تبعیض روز پنجشنبه  با انتقاد از پوشش رسانه‌ای این حادثه در شبکه‌های غربی گفت: عملکرد این رسانه‌ها در صورتی که عاملین این حادثه مسلمانان بودند کاملاً متفاوت بود./982/د102/ک

ارسال نظرات