۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۴۶۵۶۶
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

خط رهبری، تنها راه رسیدن به امام عصر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که پیروی از رهبر معظم انقلاب، تنها راه رسیدن به امام عصر(عج) است، گفت: منتظر با خودسازی فردی و نیز اصلاح جامعه، زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) آماده می کند.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم صفارزاده، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «وظایف مصلحان منتظر در عصر غیبت»، در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در زمان امام زمان(عج)، حیات طیبه محقق می شود.

 

وی به ویژگی های منتظران امام عصر(عج) اشاره کرد و ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند: «باید منتظران قیام مهدی(عج) در آمادگی کامل باشند و سلاح های لازم برای مبارزه با دشمن تهیه کنند اگر کسی چنین کند امید دارم که عمرش طولانی گردد به گونه ای که از یاران آن حضرت قرار گیرد.»

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: منتظر امام زمان(عج) عاقل، عاشق و عامل است؛ انسان عاقل، اهل ذکر است. ذکر حقیقی تنها در زبان خلاصه نمی شود؛ بلکه خداوند را حاضر بر اعمال خود می بیند؛ لذا با تمام وجود به خداوند توجه کرده، یاد او را در زندگی پیاده می کند.

 

این کارشناس مسائل خانواده گفت: ذکر، یعنی انسان به هر چه غیر خداست، نه بگوید و در عمل نیز مطیع اوامر خداوند باشد. از منظر قرآن، نماز بالاترین ذکر است. نماز تربیت کننده انسان است.

 

وی با  اشاره به این که انسان عاقل، اهل فکر است، ابراز کرد: انسان عاقل سنجیده سخن می گوید؛ از این رو هر عملی را انجام می دهد درباره آن می اندیشد و فکر می کند و عاقبت آن را نیز می سنجد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: انسان عاقل نخست فکر می کند، بعد حرف می زند، ولی نادان اول حرف می زند و بعد فکر می کند؛ حضرت علی(ع) می فرمایند: «لِسانُ العَاقل وَراء قَلبِه و قَلبُ الاحمقِ وَراء لِسانه، زبان عاقل پشت قلب اوست؛ و قلب احمق پشت زبان اوست.».

 

صفارزاده اظهار کرد: انسان عاقل، اهل دعا است؛ دعا کردن، ارتباط برقرار کردن با خداوند و اعلام بندگی است. دعا کردن، یعنی اقرار به این سخن که من هیچ توان و قدرتی از خود ندارم و هر چه دارم از خداوند خالق و قادر است.

 

این کارشناس مسائل خانواده گفت: در دعاهای خود به ائمه اطهار(ع) متوسل شوید، چرا که این بزرگوارن وسیله برای رسیدن به خداوند متعال هستند.  زمانی که حاجت انسان برآورده نشد، انسان نباید نا امید شود؛ چرا که خداوند صلاح انسان را بهتر می داند.

 

وی ابراز کرد: انسان عاقل، اهل استغفار است؛ استغفار به معنای امید داشتن به خداوند متعال است. نا امید کردن، کار شیطان است. راه توبه همیشه بر روی انسان باز است و خداوند توبه ما را می پذیرد.  

 

منتظر امام زمان اهل دعا و استغفار است

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که استغفار، آماده شدن برای ظهور است، افزود: استغفار  بدین معنا است که انسان از عمل خود پشیمان است و در صدد جبران آن بر می آید، منتظر امام زمان(عج) نیز اهل استغفار و خودسازی است.

 

صفارزاده اظهار کرد: منتظر حالت نفی و اثبات دارد؛ نفی به معنای این که ناراحت از وضع موجود است و اثبات به معنای این که عاشق وضعیت بهتر است؛ منتظر در حالیکه از وضعیت موجود ناراحت است، اما امید به آمدن امام زمان(عج) و علاقه به وضعیت بهتر دارد.

 

این کارشناس مسائل خانواده گفت: امام زمان(عج) برای کوچک ترین گناه ما اشک می ریزند. حالت منتظر، مانند حالت فرزندی است که منتظر پدر خود است و هر لحظه انتظار پدر خود را می کشد و با عشق او زندگی می کند.

 

وی با اشاره به این که منتظر با خودسازی در خود، زمینه برای ظهور امام عصر(عج) را فراهم می کند، افزود: از این رو این تفکر صحیح نیست که باید ظلم کنیم تا امام زمان(عج) ظهور کند؛ بلکه ما باید برای رفع ظلم در کل عالم، برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم و خود نیز با خود سازی، زمینه هر چه زودتر ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: منتظر علاوه بر این که به خودسازی خود توجه دارد، به فکر اصلاح جامعه نیز است؛ از این رو مراقب حال دیگران نیز است و نقاط ضعف را اصلاح می کند. اهتمام اسلام به امر به و معروف و نهی از منکر نیز به این دلیل است که انسان باید به فکر دیگران نیز باشد.

 

خداوند متعال دشمنان ما را احمق خلق کرده است

این کارشناس مسائل خانواده گفت: خداوند متعال، دشمنان ما را احمق خلق کرده است، دشمن برای خراب کردن چهره اسلام طرح و نقشه پیاده می کند، اما این طرح و نقشه های به زیان آن ها و باعث بیدارشدن دنیا می شود؛ امروزه بیداری اسلامی تا اروپا نیز گسترش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به این که از تکنولوژی و فناوری استفاده صحیح کنید، ابراز کرد: اطلاعات در عصر حاضر به سرعت نور حرکت می کنند. از تکنولوژی و فناوری برای گسترش اسلام استفاده کنید و صدای اسلام را به جهان برسانید.

 

صفارزاده با اشاره به این که منتظر، زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم می کند، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:«مژده باد بر شما به جهت مهدی، او مردی از قریش و خاندان من است که هنگام پیدایش اختلاف و تزلزل شدید فکری و رفتاری در جامعه اسلامی بیرون می آید و همان گونه که جهان پر از فساد و ظلم شده، عدل و داد را در آن می گستراند.»

 

این کارشناس مسائل خانواده گفت: در زمان ظهور امام زمان(عج) گرفتاری ها از بین رفته؛ عقل ها کامل شده و شک و شبهه از بین می رود.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به ویژگی های دوران ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند:«خداوند هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) سختی ها و گرفتاری های را از شیعیان برطرف می کند و دل های آنان را مانند پاره های آهن نیرومند می گرداند به گونه ای که یک نفر از آنان توان چهل مرد را می یابد و آنان را حاکمان روی زمین می سازد.».

 

صفارزاده اظهار کرد: چفیه مقام معظم رهبری، نشان تأیید بسیج و بسیجی است. همان گونه ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) در صحرای کربلا طنین انداز بود، ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمان(عج) نیز هزار سال است که طنین انداز است و ما باید به این ندا لبیک بگوییم./1309/پ201/ب6 

ارسال نظرات