۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۴۶۴۰۰

محرومیت 200 دانشجوی بحرینی از تحصیل

خبرگزاری رسا ـ رژیم آل‌خلیفه با زندانی کردن 200 دانشجو، از تحصیل آنان حتی در زندان ممانعت می‎کند.
تظاهرات بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان سیاسی و اجتماعی در زندان مرکزی «جو» در بحرین اعلام کردند که مقامات رژیم آل‌خلیفه بیش از 200 دانشجو را زندانی کرده و به آنان اجازه ادامه تحصیل حتی در داخل زندان نیز نمی‌دهند.

 

دانشجویان بازداشت شده در زندان مرکزی جو در بیانیه‌ای اعلام کردند که همه تلاش‌های آن‌ها برای اجازه دادن به دانشگاهیان و دانشجویان به منظور ادامه تحصیل، با شکست مواجه شده است.

 

آنان خاطر نشان کردند: ما از پنج ماه پیش تاکنون خواستار دیدار با مسوولان زندان و دادن اجازه ادامه تحصیل به دانشجویان هستیم، اما مقام‌های زندان از دیدار خودداری می کنند و خواسته ما را نمی پذیرند.

 

زندانیان زندان جو افزودند: بر اساس قانون، زندانیان حق ادامه تحصیل در داخل زندان را دارند و ما نیز چیزی جز حقوق خود نمی خواهیم.

 

آنان تاکید کردند که با چند دانشگاه تماس گرفته‌اند و برخی دانشگاه‌ها، دانشجوی غیر حضوری و از داخل زندان می پذیرند، اما ادامه تحصیل دانشجویان بازداشتی در حال حاضر بستگی کامل به اجازه مقام‌های زندان دارد.

 

فعالان دانشجوی در این زندان اعلام کردند که اگر مقام‌های بحرینی به این خواسته شان پاسخ مثبت ندهند، دست به اعتصاب غذا می زنند./994/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات