۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۴۶۳۶۰

آمریکا و فرانسه سفارت خود در یمن را تعطیل کردند

خبرگزاری رسا ـ سفارت خانه های آمریکا و فرانسه اتباع خود را به ترک یمن دعوت کردند.
يمن

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وبگاه خبری «اخبار الیمن» اعلام کرد که سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس از اتباع خود خواستند که هر چه سریع‌تر یمن را ترک کنند.

 

بنا بر این گزارش، سفارت آمریکا در صنعاء، با انتشار بیانیه‌ای رسمی، از آمریکایی‌های مقیم یمن خواست تا به دلیل آنچه آن را «خطرات بزرگ و کاهش سطح امنیت در کشور» خواند، یمن را ترک کنند.

 

سفارت آمریکا همچنین گفت که کادر دیپلمات‌های خود را به خارج از یمن منتقل خواهد کرد و از همه اتباع آمریکا می‌خواهد که از سفر به یمن در زمان کنونی به دلیل «فعالیت‌های تروریستی و ناامنی‌های داخلی» خودداری کنند.

 

همچنین سفارت انگلیس در صنعاء نیز با انتشار بیانیه‌ای از اقدام مشابه به اقدام آمریکا خبر داد و گفت که کار دیپلمات‌ها و کادر سفارت را به حال تعلیق در آورده است و دیپلمات‌های خود را از کشور خارج خواهد کرد.

 

طبق این گزارش، وزیر امور خاورمیانه انگلیس از خارج کردن کارمندان و دیپلمات‌های سفارت این کشور در یمن خبر داد و علت آن را «نگرانی‌های امنیتی» دانست و از همه انگلیسی‌های حاضر در یمن خواست فورا این کشور را ترک کنند.

 

یمن پس از آنکه از اواخر تابستان سال گذشته با افزایش فعالیت‌های اعتراضی مردم و جنبش انصارالله شاهد قدرت گرفتن روزافزون انقلابیون بود، در مقابل شاهد افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی مثل القاعده است که به گفته برخی کارشناسان، از جانب برخی کشورهای منطقه حمایت می‌شوند./983/د102/ک

ارسال نظرات