۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۴۵۶۰۸
امام مسجد بزرگ اوری فرانسه:

تروریسم و ایجاد رعب و وحشت برخلاف دستورات خداوند است

خبرگزاری رسا ـ امام مسجد بزرگ اوری فرانسه در گفت‌وگویی خبری در مورد گروه تروریستی داعش گفت: عاملان فعالیت‌های تروریستی، برخلاف دستورات خداوند و پیامبر عمل می‌کنند، چراکه اسلام دین محبت است.
امام جماعت فرانسه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل مرون، رییس مرکز اسلامی «اوری» و امام مسجد بزرگ این شهر که یکی از بزرگترین مساجد فرانسه است، گفت: خداوند در آیه 125 سوره نحل می‌فرماید که «ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ: با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت نما و با آن‌ها به طریقی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن»؛ قرآن می‌فرماید به طریقی که نیکوتر است استدلال کن، نه با قتل و کشتار.


وی افزود: به عنوان رهبر یکی از تأثیرگذارترین مراکز اسلامی اروپا توصیه می‌کنم که کسانی را که اقدامات تروریستی انجام می‌دهند با اسلام مرتبط نکنید. به جای «تروریست اسلامی» بگویید «تروریستی که خود را مسلمان جا می‌زند». بیان درست این است نه اینکه اسلام به عنوان یک دین و مسلمانان به عنوان پیرو این دین مورد اهانت قرار گیرند.


امام مسجد بزرگ اوری تأکید کرد: داعش یک دولت نیست بلکه یک گروه تروریستی است که می‌خواهد با خشونت و شمشیر و از بین بردن مسیحیان و حتی شیعیان مسلمان در سرزمین شام و عراق دولت تشکیل دهد.


وی در مورد دلایل پیوستن جوانان به داعش نیز گفت: وضعیت و کیفیت زندگی جوانان در فرانسه مناسب نیست. بسیاری از جوانان بیکار هستند و هنگامیکه ناامیدانه و بی‌هدف برای سپری کردن زمان در اینترنت می‌چرخند با یک امام جعلی مواجه می‌شوند که به آن‌ها می‌گوید به داعش بپیوندید تا به شما ارزش دهیم، کار دهیم، ازدواج کنید، جهاد کنید و اگر مردید، شهید بمیرید و ...


مرون گفت: آن‌ها از به حاشیه رفتن و فقر جوانان و اطلاعات کم آن‌ها در مورد دین سوءاستفاده می‌کنند.


خلیل مرون در مورد افراط‌گرایی گفت: افراط‌گرایی رنگ، دین و ملیت ندارد. افراط‌گرایی کور است و از هرکس در هر زمانی ممکن است، بروز کند. این وظیفه ماست که با آن مقابله کنیم.


وی افزود: من به شخصه تلاش می‌کنم تا الگوی درستی از اسلام میانه‌رو که با مقتضیات زمان هماهنگ و از افراط‌گرایی و کوته‌فکری دور است، ارائه دهم.


مرون تأکید کرد: تبعیض و آزار وجود دارد. اسلام‌هراسی وجود دارد و نتیجه نفرت و دشمنی عمیق با اسلام است. اما ما باید با پیروی از اخلاق پیامبر شریفمان از طریق کاشت بذر محبت و دوستی و برچیدن کینه، با نفرت مقابله کنیم./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات