۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۴۵۱۵۶
آیت الله عالمی:

خودسازی لازمه دگرسازی است

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به تفقه در دین اشاره کرد و گفت: تفقه، قیمت هر شی ارزنده است و اگر انسان بخواهد به معنویت و کمال برسد باید از طریق تفقه به آن دست پیدا کرده و در گام نخست از خودش آغاز کند زیرا خودسازی لازمه دگرسازی است.
آيت الله عالمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، شامگاه پنجشنبه در گردهمایی طلاب و فضلای خراسان بزرگ که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اخلاق را جامه زیبای همه خوبی‌ها دانست و اظهار داشت: صفات نیک باطنی اگر با پوشش اخلاق عرضه شود، آینه و نماد ویژگی‌های باطنی انسان خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: اخلاق، افق جدیدی در عرصه کمال برای انسان باز می‌کند و اگر انسان دارای خلق نیک باشد درهای کمال بر روی وی بسته نمی‌شود و انسان راهش را با سرعت و صلابت به سوی کمال پیش می‌برد.

 

وی اخلاق را ترجمه خصایص، زیبایی‌ها و زشتی‌های نفس و روح انسان خواند و تاکید کرد: اخلاق به معنای تسلیم است که انسان را به نیک ‌عملی دعوت کرده و به مقصد می‌رساند و هر کسی که اخلاق نیک ندارد نمی‌تواند مدعی ویژگی‌های باطنی و اخلاقی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به بیانات امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه درباره اخلاق و تهذیب نفس اشاره کرد و گفت: کسی که در جایگاه راهنما و الگوی مردم قرار گرفته است و می‌خواهد خیر و سعادت را به مردم نشان ‌دهد در گام نخست باید از خودش تهذیب نفس را آغاز کند.

 

آیت‌الله عالمی با اشاره به روایت امام جواد(ع) به تفقه در دین اشاره و تاکید کرد: تفقه، قیمت هر شی ارزنده است و اگر انسان بخواهد به  معنویت و کمال برسد باید از طریق تفقه به آن دست پیدا کند و در گام نخست از خودش آغاز کند زیرا خودسازی لازمه دگرسازی است./908/پ202/ف

ارسال نظرات