۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۲۴۴۹۷۴
معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

جمهوریت نظام اسلامی با جای دیگری قابل مقایسه نیست

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: در بحث آزادی، جمهوریت نظام اسلامی با هیچ جای دیگر دنیا قابل قیاس نیست.
حجت‌الاسلام مشهدي آقايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید آقائی، قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در انجمن های اسلامی دانش آموزان شامگاه چهارشنبه، در نشست فعالان فرهنگی شهر مشهد در موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی گفت: نقش انقلاب اسلامی را باید از دید کلی بررسی کرد و این نگاه نباید صرفا سیاسی باشد؛ باید نگاه جهانی داشت و دید معرفت چقدر در دنیا افزایش یافت و به همین دلیل است که امروز وهابی ها و صهیونیست ها با ایدئولوژی با اسلام حربه می کنند.


وی در ادامه افزود: باید نقش انقلاب را در سیر تکامل انسان از ابتدای حرکت آدم تا رسالت پیامبر(ص) و سپس رسیدن آن به غیبت امام زمان(عج) نگاه کرد تا بتوان متوجه نقش انقلاب اسلامی شد و این یک نگاه ایجابی است و کمک می کند تا تحلیل صحیحی داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به این که مهم ترین شعار مردم در انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است، بررسی تحقق شعارها را ضروری دانست و اظهار کرد: استقلال از چهار بعد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی قابل بررسی است که امروز استقلال سیاسی جمهوری اسلامی مورد انکاری هیچ کسی در جهان نیست و بر همگان واضح است که در طی این سالیان چیزی بر ما تحمیل نشده و اگر در قطعنامه 598 صلح را پذیرفتیم، به خواست خودمان بوده و این فرق می کند با این که به پادشاه عربستان بگویند این کار را بکند یا نکند.

 

عزت و سیادت امروز ایران قابل انکار نیست

 

حجت الاسلام آقائی ضمن تأکید مجدد بر اهمیت عزت و استقلال سیاسی، خاطرنشان کرد: این عزت و سیادت امروز ایران در خاورمیانه را هیچکس نمی تواند انکار کند با وجود این که ممکن است ایراداتی هم در مسیر آن بوده باشد اما اگر استقلال سیاسی برقرار نباشد هیچ استقلال دیگری اتفاق نمی افتد.

 

وی با اشاره به اهمیت حصول استقلال فرهنگی اظهار کرد: امروز مقاومت فرهنگی مردم ما با وجود اینترنت و شبکه های مجازی و ماهواره و... که تمام مقدسات ما را مورد هدف قرار داده و به تزلزل عقاید دامن می زنند، خیلی بیشتر شده است.

 

قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در انجمن های اسلامی دانش آموزان با تشریح پیشرفت های علمی کشور در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در عرصه علمی تنها کشوری هستیم که به تدبیر مقام معظم رهبری همزمان در پنج شاخه زیست فناوری، نانو فناوری و تکنولوژی هسته ای و موشکی و فضایی با قدرت به سمت خودکفایی می رویم در حالی که امیر عباس هویدا در این زمینه معتقد بود پول خود را بدهیم تا خارجی ها برای ما کار انجام دهند.

 

حجت الاسلام آقائی گفت: در بحث آزادی، جمهوریت نظام اسلامی با هیچ جای دیگر دنیا قابل قیاس نیست و همانطور که دیدید در سال 92 با وجود این که رییس جمهور منتخب مردم با حدود یک درصد تفاوت نسبت به میزان حداقلی انتخاب شد، همه به رأی اکثریت تمکین کردند.

 

در قانون اساسی و عمل رهبران انقلاب خلاف اسلام وجود ندارد

 

وی با اشاره به هدف سومی که در شعار اصلی انقلاب مورد تأکید مردم انقلابی ایران قرار داشت، دلایل تحقق آن را برشمرد و افزود: نسخه انقلاب ما قانون اساسی است که در آن چیزی خلاف اسلام وجود ندارد و در عمل رهبران ما یعنی امام(ره) و رهبری نیز خلاف اسلام وجود ندارد، البته در این کشور کار غیر اسلامی هم دیده شده است اما رهبران کشور ما این را نمی خواستند این در حالی است که در زمان شاه به او اطلاع می دادند که «اشرف پول هنگفتی در قمار باخته» و شاه می گفت «من چه کنم؟ خب بگویید نکند...»

 

معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور بر شکر نعمت برقراری نظام اسلامی تأکید و اظهار کرد: قرآن آنجا که می فرماید «لئن شکرتم لازیدنکم» برای زمانی است که موسی(ع) بنی اسراییل را از فرعونیان نجات داد و این شکر برای رهایی از طاغوت است، برای آب و نان نیست؛ از این رو شکر نظام اسلامی و حفاظت از آن لازم است.

 

حجت الاسلام آقائی مشکلات موجود را عمدتا در دو حوزه اقتصادی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه فرهنگی یکی از مشکلات مهم، فقدان چیدمان صحیح مسائل فرهنگی است که رفع آن نیازمند کار طولانی مدت است؛ برخی از اقدامات در راستای رفع این مشکلات علنی شده و برخی علنی نشده که علنی نشدن آن برای جلوگیری از فشارها و حربه هاست.

 

وی در پایان ضمن تأکید بر لزوم تحلیل صحیح مسائل، گفت: تحلیل غلط دو ایراد دارد؛ یکی کوتاه مدت است که همان یاس و بدبینی است و این سرایت می کند از این رو برایند تحلیل در اوج واقع نگری باید امیدوار کننده باشد؛ دیگری دراز مدت است که دچار انگیزه کشی می شود و نسلی که باید بازدارنده باشد را متوقف می کند./820/پ202/ب4

ارسال نظرات