۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۴۴۸۹۹
استاد حوزه علمیه:

خلوص نیت در امر تبلیغ عامل موفقیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مدرسی عامل بودن به گفته‌ها، خلوص نیت و توجه به جلب رضای الهی را از دیگر عوامل موفقیت در امر تبلیغ برشمرد.
تبليغ ديني

حجت الاسلام سیدرضا مدرسی، استاد مدارس علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح باید و نبایدهای تبلیغ آموزه‌های دینی و معارف مکتب تشیع پرداخت و اظهار داشت: تبلیغ دین در اصل بر عهده شخص خاص نیست، بلکه همگان در ترویج معارف اسلام ناب محمدی مسؤول هستند.

 


وی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این آیه شریفه اصول مهم تبلیغ دین را مورد اشاره قرار داده است؛ «الذین یبلغون رسالات الله ویخشونه ولا یخشون أحدا إلا الله وکفى بالله حسیبا» این آیه به یکى از مهم ترین برنامه‏هاى عمومى انبیا اشاره کرده است.

 


حجت الاسلام مدرسی افزود: خداوند متعال مى‏فرماید؛ پیامبران پیشین «کسانى بودند که تبلیغ رسالت‌هاى الهى مى‏کردند و از او مى‏ترسیدند و از هیچ کس جز خدا واهمه نداشتند» تو نیز در تبلیغ رسالت‌هاى پروردگار نباید کمترین وحشتى از کسى داشته باشى. بنابراین اول و آخر امر تبلیغ بایستی به خدا واگذار شود.

 


این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در پایان آیه مى‏فرماید؛ «همین بس که خداوند (حافظ اعمال بندگان و) حسابگر (و جزا دهنده آنها) است» (وَ کَفى‏ بِاللَّهِ حَسِیباً). هم حساب ایثار و فداکارى پیامبران را در این راه نگه مى‏دارد و پاداش مى‏دهد و هم سخنان ناموزون و یاوه سرایى دشمنان را محاسبه و کیفر مى‏دهد.

 


وی با بیان این‌که این آیه دلیل روشنى است بر این‌که شرط اساسى براى پیشرفت در مسائل تبلیغى قاطعیت و اخلاص و عدم وحشت از هیچ کسی جز از خداست، گفت: اگر روحانیت خود را پیرو رسالت انبیای الهی می داند؛ بایستی ادامه دهنده مسیر آن بزرگواران باشد.

 


حجت الاسلام مدرسی عامل بودن به گفته‌ها، خلوص نیت و توجه به جلب رضای الهی را از دیگر عوامل موفقیت در امر تبلیغ برشمرد و افزود: کسب توفیق تبلیغ دین، نعمتی بزرگ از جانب خداست؛ اگر این نعمت در راه رضای الهی صرف نشود، سلب خواهد شد.

 


این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که برخی از گناهان نیز موجب سلب توفیق از انسان می شود، گفت: مرحوم فلسفی در اوایل انقلاب می فرمود؛ مبلغ کسی است که شناخت از مخاطب خود داشته باشد و به تناسب مجلس سخنوری کند، ضمن این‌که زمان‌شناسی نیز در تبلیغ امری ضروری است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات