۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۴۴۴۵۱

برگزاری تظاهرات ضد اسلام‌هراسی در بروکسل

خبرگزاری رسا ـ شهر بروکسل روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به اسلام هراسی بود.
اسلام هراسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات ضداسلام‌هراسی و اشکال مختلف تبعیض، بعدازظهر دیروز، 12 بهمن، در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد.


این تظاهرات پس از حوادث پاریس و اقدامات قضایی ضد تروریستی در بلژیک برگزار شد.


یکی از تظاهرات‌کنندگان گفت: اغلب میان تروریست‌ها و جامعه مسلمانان ارتباط برقرار می‌شود. ما اینجا آماده‌ایم تا بگوییم که ما همانقدر که مسلمانیم، شهروند این جامعه نیز هستیم.


سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کردند: همگان به‌ویژه رسانه‌ها باید بین تروریست‌ها و مسلمانان تفاوت قائل شوند. افراط‌گرایان نماینده ما نیستند. اکثریت مسلمانان می‌خواهند در صلح زندگی کنند.


یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات نیز توضیح داد: این عادی نیست که ما را مسئول این جنایات بدانند و لازم باشد هر بار ثابت کنیم که ما خشونت‌طلب نیستیم، مثل این است که همه مسیحیان مجبور باشند خود را از فعالیت گروه‌های «کوکلوکس کلان» تبرئه کنند.


یک تظاهرکننده نیز تصریح کرد: اسلام‌هراسی و اطلاعات منفی در مورد مسلمانان برای جوانان خطرناک است. در منطقه «مولنابیک» بلژیک، 17 هزار جوان زندگی می‌کنند و تنها چند نفر از آن‌ها به جهادگرایان پیوسته‌اند. ما باید مراقب باشیم با اقداماتمان آن‌ها را به تروریست‌های بالقوه تبدیل نکنیم. /982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات