۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۴۴۴۵۰

فقر و اختلاف طبقاتی در انگلستان

خبرگزاری رسا - 54 درصد از کل دارایی انگلستان، درآمد 10 درصد جمعیت این کشور است. با گذر از محله های ثروتمند به طرف محله های پایین لندن، این اختلاف طبقاتی به خوبی مشاهده می شود.
يکي از گرسنگان انگليسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایندیپندنت، با نزدیک شدن به انتخابات انگلستان، افزایش اختلاف طبقاتی دراین کشور هشدار دهنده است.
 
در یکی از بهترین مناطق انگلستان در لندن، بهترین و گرانترین خانه شخصی پایتخت متعلق به یک تبعه سعودی بوده و دارای استخر شخصی، انبار مشروبات الکلی، باشگاه بدن سازی و پارکینگ بزرگی برای اتومبیل های گرانقیمت است. یک کارشناس ملک اظهار کرد با توجه به مکان و ویژگی های این خانه، قیمت آن بین 200 تا 290 میلیون پوند تخمین زده می شود که به این معناست که این خانه گرانترین خانه انگلستان است. وی در ادامه گفت فقط خانواده های سلطنتی کشورهای حوزه خلیج فارس قادر به خرید چنین خانه هایی هستند.علاوه بر ثروتمندان سعودی ثروتمندان قطری نیز دارای خانه های بسیار لوکس در لندن هستند.
 
54 درصد از کل دارایی انگلستان، درآمد 10 درصد جمعیت این کشور است. با گذر از محله های ثروتمند به طرف محله های پایین لندن، این اختلاف طبقاتی به خوبی مشاهده می شود.
 
میانگین سنی افرادی که در مناطق فقیر لندن با درآمد متوسط سالانه 18500 یورو زندگی می کنند حد اکثر 71 سال است در حالی که در محله های متول این شهر با در آمد متوسط سالانه 101 هزار یورو حد اکثر عمر افراد به 91 سال می رسد.
 
در بین اقلیت مراکشی در لندن میانگین سنی به 63 سال می رسد. نماینده منطقه گولبورن گفت این آمار تاسف بار است. وی افزود هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست چون اگر دولت بخواهد با فقرر و نابرابری مبارزه کند پول کافی در اختیار دارد و مشکل اینجاست که عزمی برای انجام این کار وجود ندارد.
 
این نماینده گفت والدین زیادی هستند که غذای خود را به فرزندانشان می دهند و خود گرسنگی می کشند. وی در ادامه افزود: کودکان زیادی را دیده ام که بخاطر سوء تغذیه در رحم مادر، از لحاظ بدنی بسیار ضعیف هستند.
 
اختلاف طبقاتی در انگلستان بسیار زیاد بوده و روز به روز زیاد تر می شود. سوال این جاست که در آستانه انتخابات انگلستان کدام حزب در این باره اقدامی انجام خواهد داد./847/ب902/ک
ارسال نظرات