۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۴۴۳۵۸

تظاهرات ساکنان غزه در اعتراض به ادامه محاصره این منطقه

خبرگزاری رسا ـ ساکنان غزه در اعتراض به تداوم محاصره این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی، در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم نوار غزه در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی، با سوزاندن لاستیک خودروها، خشم خود را از تداوم محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی نشان دادند.


روزنامه صهیونیستی جیروزالیوم پست به نقل از ارتش رژیم اشغالگر نوشت که نظامیان صهیونیست اقدامات معترضان را تحت کنترل داشته و مانع عبور آن‌ها از دیوار امنیتی شدند.


این روزنامه، ضمن اعلام آماده باش کامل نظامیان صهیونیست در جنوب غزه، افزود: در این تظاهرات درگیری شدیدی میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست رخ نداد.


جیروزالیوم پست ادعا کرد: جنبش حماس هفته گذشته چندین راکت از نوار غزه به سمت دریای مدیترانه شلیک کرد و این اقدام به طور منظم تکرار می شود.


همین منبع خبری مدعی شد که جنبش حماس اخیرا اقدام به آزمایش نمونه‌های مختلف راکت تحت نظر طراحان اسلحه کرده و ارتش اسراییل از نزدیک این آزمایش را تحت نظر دارد.


نوار غزه از سال 2007 میلادی تاکنون تحت شدیدترین محاصره‌ها از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. این محاصره تنها توسط صهیونیست‌ها نیست، بلکه از طریق کشورهای عربی هم به شکل شدیدتری اعمال می شود.


حملات 50 روزه رژیم صهیونیستی در تابستان گذشته به نوار غزه، حدود 2200 شهید بر جای گذاشت که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می دادند.


این حملات که بیش از 100 هزار آواره نیز در پی داشت، سبب ویرانی کامل 20 هزار واحد مسکونی در این منطقه شد که تا این لحظه به دلیل مانع تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ورود مصالح ساختمانی به غزه، بازسازیی آن آغاز نشده است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات