۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۲۸۹

دیدار آیت الله نظری با آیت الله صافی گلپایگانی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت و گو کرد.
ديدار آيت الله نظري با حضرت آيت الله صافي ديدار آيت الله نظري با حضرت آيت الله صافي ديدار آيت الله نظري با حضرت آيت الله صافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نظری خادم الشریعه از علمای برجسته مازندران روز گذشته در سفری به قم با مراجع عظام تقلید و برخی علما در قم دیدار و گفت و گو کرد.

 

بر اساس این گزارش، آیت الله نظری با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار پیرامون مسائل مهم دنیای امروز، مسأله تهاجم فرهنگی، مشکلات معیشتی جامعه اسلامی، بیکاری نسل جوان و دغدغه و اهمیت بخشیدن به موارد مهم درسی در حوزه های علمیه به ویژه مسائل تهذیبی طلاب، حفظ قداست روحانیت، فقاهت و فضیلت و همچنین رسیدگی بیشتر به مسائل معیشتی طلاب و فضلا مباحثی مطرح کرد.

 

وی در ادامه افزود: افتخار می کنم که در محضر استادی مثل حضرتعالی که دارای جامعیت در نشر، حفظ و صیانت از حریم ولایت و دین و آثار گرانبهای دوات مقدسه معصومین(ع) هستید، تلمذ نمودم.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه ادامه داد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی سند فقهی و فضیلتی و ذیجود هستند و در عرصه مرجعیت عالم تشیع و موجب عز حوزه های علمیه علمیه بشمار می روند.

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید نیز در این دیدار خطاب به آیت الله نظری گفت: جنابعالی در آن خطه و دیار خوش درخشیدید که مردم به وجودتان افتخار می کنند و به شما عقیده و اعتقاد دارند.

 

وی ادامه داد: شما منشأ برکات و خدمات هستید و خلوص دارید و خودتان را وقف آستانه مقدس اهل بیت(ع) کرید.

 

مرجع تقلید جهان تشیع در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید روش و سجایای زندگی علما و فقهای همچون شما را برای طلاب، روحانیت و همچنین مردم الگو و اسوه قرار دهند که شیعه علمایش از گذشته تا به حال این طور بودند و مورد تأیید مولایمان حضرت امام زمان(عج) هستند.

  

رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر نیز در این دیدار گزارش کاملی در خصوص مهم ترین اقدامات این ستاد و همچنین مؤوسسه الغدیر به خدمت حضرت آیت الله العظمی صافی ارائه کرد.

 

گفتنی است، در پایان این دیدار لوح و قاب نفیس تابلو که منقش به آیه مبارک و ان یکاد بود از سوی آیت الله نظری به حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اهدا شد.

 

دیدار آیت الله نظری با نماینده آیت الله سیستانی

 

همچنین آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه دیدار های خود با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی، دیدار کرد.

 

 آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار از مقام مرجعیت جهان تشیع آیت الله العظمی سیستانی تجلیل و تکریم کرد و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز از موقعیت مرجعیت شیعه و اوضاع مردم و گروه تروریستی داعش مطالب بیان کرد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه با بیان این که جهان بشریت در سایه دین تکامل پیدا می کند، خاطرنشان کرد: بشریت اگر می خواهد از این ثمره شیرین زندگی بهره گیرد باید مقام ربوبیت بندگی و انبیاء که عامل نشر توحید و خداشناسی در بشر هستند را به خوبی انجام دهد./950/پ203/ب1

ارسال نظرات