۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۴۳۹۰۹
فراکسیون بدر عراق:

برکناری یندر ین سلطان به نابودی هرچه زودتر داعش می‌انجامد

خبرگزاری رساـ یک فراکسیون پارلمانی عراق با اشاره به تغییرات سیاسی در عربستان، اعلام کرد: برکناری رییس شورای امنیت ملی این کشور از منصب خود به نابودی هر چه سریعتر گروهک تروریستی داعش منجر خواهد شد.
بندر بن سلطان

 

به گزارش خبرگزاری رساـ فراکسیون بدر عراق امروز اعلام کرد که برکناری بندر بن سلطان از منصب ریاست شورای امنیت ملی عربستان، پایان داعش در عراق و منطقه را زودتر رقم خواهد زد.

 

"رزاق الحیدری" نماینده فراکسیون بدر گفت: بندر بن سلطان یکی از بنیان‌گذاران گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه است و در زمانی که متصدی پست خود بود، حمایت و تأمین مالی این گروه‌های تروریستی را بر عهده داشت.

 

بندر بن سلطان پیش از این، رییس سرویس اطلاعاتی عربستان نیز بود که در زمان ملک عبدالله پس از شکست در پرونده براندازی نظام سوریه، از منصب خود برکنار شده بود.

 

وی با بیان این مطلب افزود: سلمان بن عبدالعزیز، شاه جدید عربستان سعودی در روزهای نخستینی که حکومت را بر عهده گرفت، اصلاحات سیاسی و امنیتی را در درون این کشور ترتیب داد که بر وضعیت عراق و منطقه تأثیر مثبتی داشت.

 

نماینده فراکسیون بدر همچنین تأکید کرد تصمیم برکناری دبیرکل شورای امنیت ملی و مشاور و فرستاده ویژه پادشاه عربستان سعودی از منصبش، پایان داعش در عراق و منطقه را  جلو خواهد انداخت.

 

وی در پایان تصریح کرد که آشنایی جدید عربستان با عراق، عادی‌سازی روابط میان دو کشور را تقویت خواهد کرد./1321/ب102/د

ارسال نظرات