۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۴۳۸۴۵

اعزام بیش از ۱۷۰ هزار ایرانی به عمره مفرده در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ از ابتدای عملیات عمره ۱۸۷ هزار و ۳۴۵ زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده و بیش از ۱۵۰هزار عمره گزار ایرانی پس از انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشته اند.
اعزام زائران ايراني عمره

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، از ابتدای عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره 187 هزار و 345 زایر به سرزمین وحی اعزام شده و 150 نفر از زایران ایرانی پس از اقامت ده روزه در عربستان و انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشته اند.

بر اساس این گزارش، روزانه بیش از 3 هزار زایر ایرانی وارد عربستان می‌شوند و بیش از 19 هزار زایر ایرانی در مدینه منوره و بیش از 17 هزار عمره گزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند.

فوت 16 زایر ایرانی از ابتدای عملیات عمره تا کنون

این گزارش حاکی است: متأسفانه از ابتدای عملیات عمره تاکنون 9 زایر ایرانی در مکه مکرمه و 7 زایر ایرانی در مدینه منوره فوت کرده اند که از مجموع 16 نفر زایر فوتی 8 زایر زن و 8 زایر مرد بوده اند.

هیچ زایر ایرانی در زندان‌های عربستان نیست

براساس این گزارش، خوشبختانه هیچ یک از زایر ایرانی در زندان‌های عربستان نیست و زایران ایرانی عمره در 26 هتل در مکه مکرمه و 33 هتل در مدینه منوره اسکان داده می‌شوند.

خدمات حمل و نقل درون شهری زایران در مکه بصورت شبانه روزی در 11 خط اتوبوسرانی و با 79 دستگاه اتوبوس به مقصد دو ایستگاه در نزدیکی مسجدالحرام ارائه می‌گردد.

82 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زایران در مکه و 94 دستگاه اتوبوس برای زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره بکار گرفته می‌شود.

خدمات حمل و نقل بین شهری در مسیرهای جده-مدینه، مدینه-مکه و مکه-جده توسط 224 دستگاه اتوبوس به زایران ارائه می‌گردد.

پخت روزانه 66 هزار پرس غذا برای عمره گزاران ایرانی در آشپزخانه‌های متمرکز

این گزارش می افزاید، روزانه 23 هزار غذا در آشپزخانه ابوجدائل مکه مکرمه و بیش از 7 هزار غذا در آشپزخانه ابوشعاله مکه و همچنین بیش از 22 هزار غذا در آشپزخانه الدخیل در مدینه و حدود 13 هزار غذا در آشپزخانه الاقلیمیه (زین) مدینه منوره برای عمره گزاران ایرانی طبخ و توزیع می‌گردد.

شایان ذکر است، مرحله اول اعزام‌های عمره از 13 آذرماه سال جاری آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم اعزام‌های عمره که نام نویسی در کاروان‌های آن از 16 بهمن ماه آغاز خواهد شد، از 21 اسفندماه آغاز شده و تا 26 خرداد ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی از نیمه اول ماه صفر آغاز شد و بر اساس اعلام سازمان حج وزیارت، بیش از 700 هزار زایر ایرانی در عملیات عمره 94-93 به سرزمین وحی اعزام می‌شوند./840/د101/ی

ارسال نظرات