۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۴۳۷۹۹

نشست مشترک بعثه‌ و ستاد عملیات عمره در مدینه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک مسؤولان دفاتر نمایندگی بعثه‌ مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با مدیران ثابت هتل‏ها در مدینه منوره برگزار شد.
نشست مشترك بعثه‌ و ستاد عمليات عمره در مدينه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، در جریان پایان یافتن دوره ماموریت مدیران ثابت هتلها در دوره دوم عملیات عمره 94-93 و به منظور آشنایی، اطلاع‌رسانی و انتقال تجربیات به مدیران ثابت جدید در دوره سوم، صبح روز پنج‌شنبه 9 بهمن ماه نشست مشترکی با حضور مسؤولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مدینه منوره و مدیران ذیربط بعثه و ستاد و همچنین مدیران ثابت دوره‌های دوم و سوم عملیات عمره جاری در سالن اجتماعات هتل انصار الماسی برگزار شد.

در این نشست، نماینده بعثه مقام معظم رهبری ضمن خوشامدگویی به مدیران ثابت جدید و ابراز خرسندی از دیدار با آنان، توفیق حضور در شهر مدینه را یکی از نعمات بزرگ الهی دانست و ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال زمینه عرض ادب بیشتر، رعایت حرمت این مکان مقدس و خدمت به زایران حرمین شریفین را برای مجموعه عوامل حج و زیارت به ویژه مدیران ثابت هتلها که در ارتباط مستقیم با زایران هستند، فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین خادمی در ادامه سخنان خود به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر رحمت (ص) ما را به 6 نکته سفارش و در مقابل، بهشت را برای ما تضمین می‌کند؛ نکته اول و دوم پرهیز از دروغ و خلف وعده است بدین معنی که برای مثال اگر زایری نزد ما آمد و مشکل خود را مطرح کرد، او را معطل نکرده و به حال خود وانگذاریم بلکه مشکل او را در اولویت قرار داده و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، پرهیز از خیانت در اعتماد مردم و نیز کنترل دیدگان در برابر نوامیس دیگران را سومین و چهارمین سفارش پیامبر (ص) دانست و افزود: همه ما در این رابطه مسوول هستیم چراکه اگر اموالی به ما سپرده و یا مسوولیتی همچون خدمت به زایران بیت االله الحرام و حرم شریف نبوی (ص) و نوامیس آنها بر دوش ما قرار داده می‌شود، در حقیقت به ما اعتماد شده و ما بایستی نهایت تلاش خود را بعمل آوریم تا خدای ناکرده در این اعتماد و امانت، خیانتی صورت نگیرد.


حفظ شهوات نفسانی و کنترل دست و زبان نیز از دیگر مواردی بودند که حجت الاسلام والمسلمین خادمی از قول پیامبر گرامی اسلام (ص) به جمع حاضر سفارش کرد.

وی اظهار داشت: همه هم و غم ما به عنوان خادمین ضیوف‌الرحمن بایستی متوجه این مساله گردد که خدای‌ناکرده آسیبی از دست و زبان ما بر زایران وارد نشده و همواره نهایت کنترل خود را نسبت به رفتار و گفتاری که با میهمانان داریم اعمال کنیم تا رضایتندی آنان فراهم آید.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری، سپس به بیان برخی نکات مهم در رابطه با نحوه خدمات‌رسانی به زایران و ضرورت رعایت آنها از طرف مدیران ثابت پرداخت و بر لزوم تعامل و همکاری حداکثری آنان با صاحبان هتها برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تاکید کرد.

در ادامه، مسوول ستاد نمایندگی سازمان حج و زیارت در مدینه منوره ضمن تشکر از سخنان حجت الاسلام والمسلمین خادمی، توضیحات مبسوطی پیرامون نکات مطروحه توسط ایشان ارائه داد و مدیران ثابت هتلها در دوره سوم عمره را نسبت به وظایف خود در این مسوولیت جدید توجیه کرد. پس از آن، سایر مسؤولان حاضر در این نشست اعم از مسوول فرهنگی بعثه، مدیران مناطق یک و دو ستاد مدینه، حراست، هیات پزشکی و بخشهای دیگر نکات مورد نظر خود را جهت اطلاع حاضران ارائه کردند./840/د102/ی

ارسال نظرات