۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۴۳۷۱۹
استاندار خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی نویدبخش پایان سیطره استکبار بر جهان بود

خبرگزاری رسا ـ رشیدیان، انقلاب اسلامی را نویدبخش پایان سیطره استکبار بر جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی با ذکر خدا وطرح معنویت و اتکا به ارزش های الهی، قدرت های شرق و غرب را غافلگیر کرد ونظامی را که سراپا ظلم بود از پای درآورد.
عليرضا رشيديان، استاندار خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه به فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که مادیگری همه دنیا را گرفته بود، انقلاب اسلامی با ذکر خدا وطرح معنویت و اتکا به ارزش های الهی، قدرت های شرق و غرب را غافلگیر کرد ونظامی را که سراپا ظلم و تحقیر برای ملت خود و دست نشاندگی برای شرق وغرب بود از پای درآورد.

 

وی، پیروزی انقلاب اسلامی را نویدبخش پایان سیطره استکبار بر جهان دانست و افزود: مبنای دولت یازدهم بر معنویت، اخلاق و گسترش ارزش های اسلامی بوده و هست و بنا دارد با روحیه اعتدال که مدنظر امام خمینی(ره) به عنوان مبدع نخستین انقلاب نرم نیز بوده است، امور کشور را اداره کند.

 

رشیدیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان ادامه دهنده راه بنیانگذار کبیر انقلاب، همواره اعتدال در رفتار را به عنوان یک اصل مهم در تصمیمات مد نظر دارند.

 

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر پرهیز از مرزبندی هایی که برخی دنبال می کنند تا میان گروه های علاقمند به نظام رخنه ایجاد کنند، افزود: تصمیم گیری های ما بر مبنای خرد جمعی و بهره گیری از تفکرات و سلایق مختلف است.

 

وی تصریح کرد: در همین راستا  وپس از ایجاد اتاق گفت و گوی دولت با اصحاب صنعت، تجارت وکشاورزی، اتاق گفت وگوی دولت با اصحاب فرهنگ وهنر نیز به ابتکار خراسان رضوی جهت بهره مندی از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر در توسعه کشور راه اندازی شد چرا که معتقدیم توسعه تک بعدی ثمربخش و پیش برنده نیست.

 

، اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی لازمه رسیدن به چشم اندار 1404 است

رشیدیان، اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی را لازمه رسیدن به چشم انداز 1404 معرفی و خاطرنشان کرد: از تأکیدات رهبر معظم انقلاب، مبارزه با فساد بوده است که به عنوان یک خواست عمومی وظیفه همه دستگاه ها است و این مهم نیز در راستای توافق سران سه قوه به صورت جدی در استان پیگیری می شود.

 

وی همچنین از تصویب کریدور علم و فناوری رضوی خبر داد و گفت: این امر نقش مهمی در توسعه علمی اقتصادی مشهد دارد.  

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در راستای تعهد دولت مبنی بر رشد و توسعه همه جانبه، توسعه روستاهای استان نیز مورد توجه ویژه قرار دارد چرا که مهمترین راهکار مقابله با حاشیه نشینی و کنترل روند مهاجرت به شهرها، توسعه روستاها است.

 

وی با اشاره به افزایش 8 درصدی صادرات کشاورزی استان از نظر ارزش، افزود: ایجاد شبکه دانشگاهی برای تعامل هرچه منسجم تر دانشگاهیان و نیز راه اندازی بنیاد نخبگان در استان و فعال شدن شرکت های دانش بنیان در تقویت ظرفیت های علمی استان مؤثر بوده است.

 

رشیدیان همچنین در خصوص اقدامات انجام شده برای سال 2017 که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، گفت: در مسائل زیربنایی برآوردهایی انجام شده است و در معاونت سیاسی نیز با حضور نمایندگی وزارت خارجه در شرق کشور، میراث فرهنگی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، شهرداری، فرمانداری و سایر نهادها، کمیته ای در این خصوص تشکیل شده است که امید می رود با انسجام بیشتر، هر چه سریع تر گزارشی را از اقدامات خود در این راستا اعلام کنند.

 

وی در خصوص پروژه های ریلی استان یاداور شد: پیش بینی می شود قطار برقی مشهد تهران تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد، همچنین قطار سریع السیر مشهد تهران با سرعت 200 کیلومتر در ساعت، طی دو تا سه سال آینده افتتاح خواهد شد

 

استاندار خراسان رضوی در خصوص پروژه حرم تا حرم گفت: تلاش داریم اجرای بخش های داخل استان به متولیان استانی واگذار شود.

 

وی در خصوص مسائل اخیر درباره پدیده شاندیز نیز گفت: قصد ایجاد تهدید برای هیچ مجموعه فعال اقتصادی را نداریم و همه تلاش ما این است که کار این شرکت نیز در چارچوب قانون دنبال وحقوق و سرمایه مردم حفظ شود. در شورای سرمایه گذاری استان تصمیم گرفته شد که این شرکت وارد بورس شده و ارزش گذاری سهام آن به صورت شفاف در بورس انجام شود و جذب سرمایه نیز ار همین طریق صورت گیرد.

 

احساسات و ظرفیت های دانشجویی به نفع یک جناح مصادره نشود

رشیدیان در خصوص فضای سیاسی استان برای فعالیت احزاب و جریان های مختلف، به انتخابات مجلس در سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: ما به عنوان مجری، وظیفه داریم همیشه بی طرفی خود را حفظ کرده و به فرموده رهبر معظم انقلاب، رأی مردم را به عنوان حق الناس حراست کنیم؛ بنابراین همه گروه های سیاسی که مجوز فعالیت از وزارت کشور دارند می توانند فعالیت داشته باشند.

 

وی افزود: در عین حال سخنرانی های داخلی دانشگاه ها تابع شورایی است که در خود دانشگاه مجوز صادر می کند البته توصیه شده است که حتی الامکان از نمایندگان همه جناح ها جهت حضور در میان دانشجویان و نقد و بررسی دعوت شود تا احساسات و ظرفیت های دانشجویی به نفع یک جناح مصادره نشود.

 

سرعت کاهش نرخ تورم و بیکاری در استان

در ادامه این نشست، صادقی، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی یادآور شد: رویکرد دولت، پرهیز از امنیتی شدن فضای فرهنگی است چرا که امنیت اجتماعی فرهنگی با امنیت انتظامی متفاوت است.

 

در ادامه، جمشیدی، معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در سه ماهه سوم سال جاری از 2/9 به 9/8 و سرعت کاهش تورم در استان، گفت: در خصوص تأمین اعتبارات ویژه حاشیه شهر نیز با توجه به گفته های رییس جمهور، جای نگرانی وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: جمع اعتبارات استان 156/1 میلیارد تومان با متوسط تخصیص 2/70 و میزان جذب اعتبارات استان نیز، 97/99 است.

 

بودجه زیارت دردی از مشکلات زیارت دوا نمی کند

جمشیدی در خصوص بودجه زیارت نیز گفت: این بودجه میان همه استان ها تقسیم می شود؛ در سال جاری از صدمیلیارد تومان بودجه زیارت، 12 میلیارد سهم استان بود که با تخصیص 9 ماهه، 72 درصد آن جذب شده است.

 

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: از بودجه 117 میلیاردی زیارت در سال آینده نیز، 20 میلیارد به خراسان رضوی اختصاص دارد اما با توجه به این که این بودجه بخشی از اعتبارات استانی است، حتی اگر همه بودجه نیز صرف امور زیارت شود، کمک خاصی به مقوله زیارت محسوب نمی شود.

 

در ادامه این نشست، ارکانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه ممتاز خراسان رضوی در توسعه الکترونیک گفت: نگاه ویژه به مقوله پژوهش در دستگاه های اجرایی وجود دارد که مهمترین نتیجه آن، معرفی استانداری خراسان رضوی به عنوان برگزیده در حوزه اقدامات پژوهشی از سوی وزارت علوم بود.

 

افتتاح بیش از 1400 پروژه در دهه فجر

کوهی، به نمایندگی از معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز به پروژه های دهه فجر استان اشاره و تصریح کرد: در این ایام، 1484 پروژه با اعتبار 1063 میلیارد تومان در 106 دستگاه اجرایی افتتاح می شود که بیشترین پروژه ها از نظر تعداد، مربوط به جهاد کشاورزی و مخابرات استان است.

 

وی افزود: از این تعداد، 104 پروژه ملی، 501 پروژه استانی و 1045 پروژه از محل منابع داخلی و تسهیلات و مابقی از منابع ملی استانی تأمین اعتبار شده است. همچنین مشهد و نیشابور به ترتیب با 177 و 149 پروژه از نظر تعداد بیشترین پروژه ها را دارا هستند.

 

کوهی یادآور شد: در میان 131 پروژه سفر استانی ریاست جمهوری نیز، هشت پروژه ملی استانی و 123 پروژه ملی وجود دارد.

 

سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: جشنواره فیلم فجر استان 15 بهمن ماه با حضور 10 فیلم از بخش مسابقه جشنوراه فیلم فجر و نیز 5 فیلم مستند در مجموعه سینمایی هویزه مشهد برگزار می شود./930/پ201/ب5

 

ارسال نظرات