۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۴۳۳۱۳
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین براداران مطرح کرد؛

قیام علیه مشکلات رمز ایجاد نشاط معنوی

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که شادی و غم دو برادر دوقلو هستند که هرکدام که حاضر باشد دیگری غایب است، گفت: قیام علیه مشکلات موجب شادی و نشاط انسان می‌شود.
شادي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید برادران، در برنامه زمزم معرفت در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: شادی و غم دو برادر دوقلو هستند که هرکدام حاضر باشد دیگری غایب است.

 

وی افزود: عده‌ای تصور می‌کنند که بدون گناه کردن نمی‌توان شاد بود در حالی‌ که در اسلام قیام علیه مشکلات و سختی‌های گوناگون موجب شادی و نشاط انسان می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که علت غمگینی و شکایت انسان در مقابل مشکلات این است که ماهیت مشکلات را نمی‌شناسد، گفت: اگر انسان ماهیت مشکل را بشناسد به‌جای گله و شکایت در مقابل مشکل علیه آن قیام کرده و زمانی که بر مشکل فائق شود خواهد توانست به شادی و نشاط دست یابد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برادران ادامه داد: خداوند در بلاها و مشکلات به انسان پاداش می‌دهد اما کسی در مشکلات صبر غیر جمیل داشته و عجز لابه می‌کند از ثواب او کم می‌شود.

 

وی بابیان این‌که انسان باید در مقابل مشکلات صبر جمیل داشته باشد، تأکید کرد: انسان اگر دچار مشکل شد اضافه بر توجه به ماهیت مشکل باید به حکمت آن‌هم توجه کند؛ زیرا در بسیاری از مشکلات حکمت‌هایی نهفته است که تنها خداوند از آن آگاه است و به‌مرورزمان این حکمت‌ها برای آدمی آشکار می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که قیام علیه مشکلات در کنار شادی و نشاط آدمی زمینه شکوفایی استعدادهای انسان را فراهم می‌کند، ادامه داد: اگر انسان در زندگی به مشکلات به‌عنوان پلی برای موفقیت نگاه کند خواهد توانست به جایگاه‌های برجسته‌ای از پیشرفت در زمینهٔ مادی و معنوی دست یابد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین برادران بابیان این‌که وجود مشکلات در انسان دلیل خوبی برای تنبلی و شکست نیست، گفت: انسانی که در مقابل مشکلات شکست را می‌پذیرد هرگز پیشرفت نخواهد کرد؛ زیرا خداوند شکوفایی استعدادهای آدمی را در مشکلات قرار داده است.

 

وی بابیان این‌که عده‌ای از افراد به خاطر بیماری‌های صعب‌العلاج در زندگی دچار افسردگی و گوشه‌گیری از زندگی می‌شوند، تأکید کرد: این افراد برای این‌که امید خود را در زندگی به دست آورند به این نکته توجه کنند که بیماری و سخت ناشی از آن خود دلیلی برای آمرزش گناه آدمی و افزایش ثواب و معرفت اوست و  بسیاری از افراد مانند پیامبران که انسان‌های وارسته‌ای بودند با بیماری آزمایش می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین برادران بابیان این‌که انسان بدون گناه هم می‌تواند شاد باشد، گفت: شادی ناشی از گناه نه‌تنها احساس لذتی موقتی داشته بلکه بعدازاین شادی انسان دچار اندوه فراوان می‌شود که فقط با توبه و بازگشت به‌سوی خداوند می‌تواند بر این غم پیروز شود./837/پ202/س

 

ارسال نظرات