۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۴۳۱۲۲
در هفتمین جلسه مسؤولان فرهنگی هتل‌ها در مکه؛

مسائل و مشکلات فرهنگی هتل‌های اقامتی زائران عمره بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین جلسه هماهنگی و همفکری مسؤولان فرهنگی هتل‌های عمره در مکه مکرمه برای بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی هتل‌ها و رفع نواقص و شناخت نقاط ضعف و قوت برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.
هفتمين جلسه هماهنگي و همفكري مسؤولان فرهنگي هتل‌هاي عمره در مكه مكرمه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، هفتمین جلسه مسؤولان فرهنگی هتل‌های عمره با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی منش کارشناس مسؤول امور فرهنگی و حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی کارشناس مسؤول امور روحانیون بعثه وهمچنین جمعی از مسوولان و کارشناسان فرهنگی هتل‌های عمره در سالن جلسات هتل دار هادی محل استقرار دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مکه تشکیل شد.


در ابتدای این نشست توجیهی حجت الاسلام علم الهدی با بیان و یادآوری توصیه‌ها و نکات اخلاقی و رفتاری به مسوولان فرهنگی هتل‌ها ناظر بر دستورات قرآن کریم و احادیث معصومین(ع) گفت: در جریان خدمت به زائران ارکان و بخش‌های مختلفی درگیر هستند و فعالیت می‌کنند اما کار و مسؤولیت شما بسیار مهم و خطیر است چرا که با فرهنگ و روح و روان زائر سروکار دارد.



وی تاکید کرد: شما حلقه‌های وصل فرهنگی جامعه و زائران محترم در هتل‌های محل اقامت آنان در این چند روز مهمانی هستید و چشم بعثه هم به شماست؛ آنچنان با شوق و علاقه خدمت کنید که ذره ای خستگی در وجود شما تجلی نداشته باشد.



حجت الاسلام علم الهدی همچنین از خدمات و زحمات مسوولان فرهنگی در هتل‌ها قدر دانی کرد.


در ادامه این نشست حجت الاسلام مرتضوی منش با بیان نکاتی خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم جایگاه و سطح فعالیت‌های فرهنگی در هتل‌ها و نزد عوامل عمره تقلیل پیدا کند، بلکه باید با فعالیت شبانه روز خود از این جایگاه دفاع کنیم تا براساس آن مدیران هتل‌ها نیز نسبت به فعالیت‌های فرهنگی بی تفاوت نباشند.



وی همچنین به نکاتی درباره رفع نواقص برخی هتل‌های زائران ایرانی در مکه همچون تهیه و نصب دستگاه‌های پخش صوت و فیلم، تجهیز هتل‌ها به لپ تاپ برای استفاده مسؤولان فرهنگی و رفع نواقص شبکه زائر در هتل‌ها اشاره کرد.


در پایان این جلسه نیز مسؤول نظارت و بازرسی بعثه در مکه نکات لازم را تذکر داد وتعدادی از مسؤولان فرهنگی هتل‌ها نظرات و پیشنهادات خود را در جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در هتل‌های محل اقامت زائران استفاده بیشتر از فرصت عمره بیان کردند./840/د102/ف

ارسال نظرات