۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۲۴۳۱۰۹
مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

توصیه آیت‌الله مکارم شیرازی به توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در خارج از کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور، گفت: توصیه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این راستا، توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در خارج از کشور است.
حجت الاسلام علي مولايي

حجت‌الاسلام علی مولایی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری مدیران و رؤسای هیأت‌های امنای واحدهای آموزشی و تربیتی خواهران سراسر کشور در شهر قم، گفت: یکی از اهداف برگزاری این اجلاس تشویق و قدردانی از زحمات فعالان و دست‌اندرکاران حوزه‌های علمیه خواهران بود.

 

وی با بیان این‌که یکی از میهمانان ویژه این اجلاس حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بودند، افزود: این عالم بزرگوار همیشه از حامیان و مشوقان تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه خواهران بوده و هستند و خود نیز عنایت خاصی به گسترش مراکز حوزوی خواهران در سطح کشور و حتی خارج از کشور دارند.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی علاوه بر تشویق مؤمنان به همکاری در توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، خود نیز متکفل و بانی ساخت و تأسیس چندین حوزه علمیه شده‌اند که یکی از آنها ساخت مدرسه علمیه خواهران حضرت صدیقه کبری(س) در آینده‌ای نزدیک در شهر قم است.

 

حجت‌الاسلام مولایی ادامه داد: این مرجع بزرگوار تقلید با ابراز خرسندی از فعالیت و گسترش حوزه‌های علمیه خواهران در داخل کشور، خواستار توسعه این مراکز حوزوی در خارج از کشور هم شدند که بنا به این توصیه، یکی از بانیان و مؤسسان هزینه ساخت و تأسیس پنج حوزه علمیه را در خارج از کشور بر عهده گرفت.

 

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 300 پروژه مدارس علمیه خواهران در کشور در حال ساخت، تجهیز و برخی از آنان افتتاح و در حال بهره‌برداری است.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «پدیده خواهران طلبه، خیلی پدیده عظیم و مبارکی است»، ابراز داشت: در حال حاضر نزدیک به 70 هزار طلبه خواهر در مراکز آموزشی تربیتی خواهران سراسر کشور مشغول به کسب معارف دینی هستند.

 

حجت‌الاسلام مولایی با بیان این‌که امروز فرصت‌های جدیدی برای حضور خواهران طلبه در سطح جامعه به وجود آمده است، گفت: یکی از این فعالیت‌ها حضور بیش از 3200 طلبه خواهر در فضای مجازی است./907/ت302/ی

ارسال نظرات