۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۴۳۰۹۹

برگزاری تحلیل فیلم مستند «کاریکاتورهای خون آلود»

خبرگزاری رسا ـ «کارتون- خون؛ نیرنگ – نفرت» همراه با تحلیل فیلم مستند «کاریکاتورهای خون آلود» به منظور تحلیل جریان سیاسی رسانه‌ای انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین ­آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) برگزار شد.
اسلام هراسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر روز دوشنبه 6 بهمن با حضور و سخنرانی دکتر ابراهیم فیاض عضو هیات علمی دانشگاه تهران ، دکتر احمد نادری عضو هیات علمی دانشگاه علوم اجتماعی و دکتر عبدالله بیچرانلو رییس پژوهشکده هنر پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات، «کارتون- خون؛ نیرنگ – نفرت» همراه با تحلیل فیلم مستند «کاریکاتورهای خون آلود» به منظور تحلیل جریان سیاسی رسانه‌ای انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین ­آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

 

دولت‌های اروپایی تحمل اسلام را ندارند

 

در ابتدا عبدالله بیچرانلو رییس پژوهشکده هنر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: امروز اسلام در تمام غرب در حال پیشروی است به همین دلیل دولت‌های اروپایی تحمل آن را نداشته و به اسلام هراسی دامن می‌زنند تا برای مسلمانان ناامنی ایجاد کنند.

 

بیچرانلو با اشاره به اتفاقاتی که در فضای سیاسی و اجتماعی غرب افتاده است، افزود: سیاستمداران غربی در دوره‌های مشخصی با سه چارچوب آزادی بیان، انگاره تمدن‌ها، و تنوع فرهنگی زمینه ایجاد ناشکیبایی بین مسلمانان و غیرمسلمانان را پی‌گیری می‌کنند.

 

بیچرانلو با اشاره به واکنش رسانه‌ای عنوان کرد: رسانه‌ها باید این عمل شارلی ابدو و امثال آن را به عنوان بازی حرفه‌ای با کمترین هزینه و بیشترین برداشت معرفی کنند، می‌توان گفت نامه رهبری برای برهم زدن این بازی یا تمایز اسلام اصیل است.

 

روزنامه شارلی ابدو مجله‌ای در مبارزه با مذهب است

 

در ادامه ابراهیم فیاض عضو هیات علمی دانشگاه تهران، اظهار داشت: روزنامه شارلی ابدو در غرب مجله‌ای چپ‌گرا است کار آنها مبارزه با مذهب از هر دینی است دو سه هفته قبل از توهین به پیامبر اسلام(ص) نسبت به حضرت مریم(س) اهانت داشتند.

 

فیاض با اشاره به این‌که اکثر مردم فرانسه کاتولیک‌های مومن هستند که مسائل اخلاقی و خانواده برای آنها اهمیت دارد، گفت: ما نباید چارچوب گروه اقلیت که ضد مردم فرانسه هستند به حساب همه مردم آن کشور بگذاریم، این گروه در راستای ایجاد دوگانگی بین مسلمانان و غرب تلاش می‌کند ما نباید با برخی رفتارها ابزار دشمن شویم.

 

این استاد دانشگاه بیان داشت: مردم غرب تمایل زیادی به سمت اسلام دارند این سیاستمداران آنها هستند که بین غربی‌ها و مسلمانان ایجاد دشمنی می‌کنند ما نباید مانند سابق دچار اشتباه رسانه‌ای شده ملت کشوری را با سیاستمداران آنها یکی کنیم.

 

ارزش‌های اسلام خطر زیادی برای استعمار فرانو دارد

 

همچنین احمد نادری عضو هیات علمی دانشگاه علوم اجتماعی اظهار داشت: بعد دیگر استعمار فرانو تفرقه درون دینی از طریق شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی در کشورهای مسلمان است، با ایجاد نبرد تمدن‌ها نبرد هویتی بین غرب و مسلمانان به وجود می‌آورند تا اسلام را مورد هدف قرار دهند زیرا اسلام با داعیه جهانی کردن ارزش‌های خود خطر بیشتری برای آنها دارد.

 

وی در ادامه گفت: سیاستمداران غربی با ایجاد نبرد تمدن‌ها در خاورمیانه بر اساس ایجاد نظم نوین جهانی می‌خواهند همه را به سمت و سوی اسلام رومی ببرند به ویژه در قبال مسلمانان داخلی اروپا بحث اسلام رومی‌ها بسیار جدی است.

 

گفتمان جنگ با تروریست در راستای اسلام هراسی است

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم انسانی ابراز کرد: سردمداران تمدن غرب گفتمان جنگ با تروریست ها را مطرح و با اجماع رسانه‌ای این گفتمان را بهانه‌ای برای حمله به جهان اسلام و حضور غربی‌ها در خاورمیانه کرده و در واقع با دوگانه‌سازی و اسلام هراسی، اسلام را سمبل خشونت و خود را سمبل آزادی عنوان کردند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات