۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۴۲۸۷۳

جشن انتشار ماهنامه سه نقطه در حوزه هنری تهران برگزار ‌شد

خبرگزاری رسا ـ جشن انتشار ماهنامه سه نقطه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، طنزپردازان و اهالی مطبوعات و رسانه در حوزه هنری تهران برگزار شد.
سه نقطه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت در مراسم جشن انتشار ماهنامه سه نقطه که یکشنبه پنجم بهمن ماه در حضور هنری با حضور طنز پردازان، اهالی مطبوعات و رسانه برگزار شد، گفت: ایرانیان آدم های طنازی هستند و این گفته را افراد بسیاری که از کشور های دیگر به ایران آمده اند تأیید کرده اند.
 
وی با اشاره به انتشارت نشریه سه نقطه و تولد آن در عرصه نشر گفت: طناز بودن افراد بستگی به هویت و تمدن ملت ها دارد و  این نشان از روحیه قوی مردم ایران در زمان جنگ است که در بدترین شرایط قدرت لطیفه پردازی داشتند.
 
در ادامه این مراسم احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه روزنامه نگاری خود در مطبوعات گفت: من طنز را می پسندم و باید حقایق به گونه ای گفته شود که در کنار نرمش پیام آن حقیقت درک شود.
 
وی با بیان لطیفه ای اظهار کرد: طنز  این خاصیت را دارد که آدم های سخت را نرم کند.
 
ناصر فیض، از طنز پردازان کشور نیز با اشاره به فعالیت های حوزه هنری در 10سال اخیر گفت: طنزی که در حوزه هنری مطرح شده است به دنبال جذب مخاطب نبوده است و کمیت طنز حوزه هنری پشتوانه کمی نیست.
 
وی با بیان اینکه در برنامه های حلقه رندان، کمیت جاذبه مطرح است، خاطرنشان کرد:این کمیت بیشتر از نوع طنز است و باید در حوزه اندیشه و هنر اسلامی این ویژگی ها با اهداف کلان حوزه هنری سازگار باشد و ما این مسولیت را به نشریه سه نقطه واگذار نموده ایم.
 
همچنین اسماعیل امینی از دیگر طنز پردازان  و عضو شورای نشریه سه نقطه در ادامه این مراسم گفت: از جمله افتخارات ما امت پیامبر بیش از اعجاز مادی دین اسلام اخلاق پیامبر(ص) مطرح است و چهره پیامبر (ص)خیلی ها را مسلمان کرد و باید ما نیز باید از نظر ویژگی های ظاهری و باطنی همانند ایشان باشیم.
 
 وی با بیان اینکه خط قرمز برای سیاست است، اظهار کرد: حریم مهم تر و بنیادی از مساله خط قرمز است .
 
این طنز پرداز افزود: خط قرمزها ساختگی است، اما حریم ها مثل احترام به پدر و مادر همیشه در فرهنگ ایرانی اسلامی ما معتبر است و فرهنگ اسلامی ما را ساخته است.
 
این طنز پرداز با بیان توجه و اهمیت به خط قرمزها در میان مدیران و سیاست گفت: این خط قرمز ها خیلی مراقب و پرونده دارد اما حریم اصلی اعتقادات ما از یاد رفته و این حریم ها نقض شده است.
 
امینی با اشاره به اینکه طنز تلویزیون و رادیو این حریم ها را نقض می کند، اظهار کرد: این حریم ها هیچ نگهبانی ندارد و رها شده است در صورتی که بنای فرهنگ دینی را این حریم ها شکل می دهد.
 
وی با بیان اینکه از طنز پرداز می خواهند وارد خط قرمز نشود، اظهار کرد: نمی توان از یک مدیر انتقاد کرد چرا که او حراست دارد اما گاهی به مبانی فرهنگی ما حمله می شود و هیچ حراستی از آن نمی شود.
 
در ادامه این مراسم رضا امیر خانی، نویسنده کتاب من او گفت: شاید اگر مجله سه نقطه راه نمی افتاد شرایط بهتری برای مدیر آن مهدی نژاد بود  و برای موفقیت باید سختی  ها را تحمل کرد و از جمله ملاک های موفقیت سختی است.
 
وی افزود: مهم این است که تیم  جدیدی در نشریه سه نقطه تشکیل شود و افراد جوان تر بتوانند به فعالیت در عرصه طنز بپردازند.
 
در ادامه ابو الفصل زرویی نصر آبادی، طنز پرداز گل آقا گفت: هر زمان مردم شاد و خرم تر هستند و شادی و خرمی در میان آنها بیشتر است نیز آثار بهتری در عرصه طنز تولید می شود.
 
وی با اشاره به ریشه شادی در متونی که در کتیبه ها بجای مانده است،  اظهار کرد: در منابع مکتوب  این کتیبه ها دست برده نشده است و در کتیبه های دوران باستان اشاره شده است که سپاس خدای را که خرمی و شادی را آفرید، خرمی و سرور در آن دوران از شاکله های شکرگذاری دانسته شده است و اهمیت شادی به قدری است که گروهی آن را در سنگ خاطره حک کرده اند.
 
این طنز پرداز با بیان اینکه شوخی در موقع سختی ها و فشار ها سبب ایجاد آرامش است گفت: شادی هزینه دارد و خندیدن تفریح شاهانه است، از این رو باید کار طنز را جدی گرفت و این کار ها با فعالیت جمعی و گروهی به موفقیت می رسد.
 
گفتنی است، ماهنامه سه‌نقطه که عنوان آخرین ماهنامه طنز فارسی را بر پیشانی دارد به مدیرمسئولی محسن مؤمنی شریف و صاحب‌امتیازی حوزه هنری، و با سردبیری امید مهدی‌نژاد فعالیت خود را در عرصه طنز آغاز نموده است/818/پ201/ب6
ارسال نظرات