۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۲۴۲۶۹۶
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان:

کاشان سومین شهر غدیرپژوهی کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان گفت: کاشان سومین شهرستانی است که نخستین کارگاه تخصصی غدیر پژوهی را به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می کند.
مهدي نادعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی نادعلی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، شنبه شب در در نخستین کارگاه تخصصی غدیرپژوهی درکانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان گفت: شهرستان کاشان، شهر عزاداری های پرشوردر ماه های محرم و صفر و مناسبت های مختلف مذهبی است اما تاکنون به مسائل فرهنگی در حوزه دین به صورت تخصصی توجه نشده است.

 

وی افزود: عدم توجه به مسائل تخصصی فرهنگی به ویژه در حوزه دین سبب شده است تا عامه مردم، از کوچک و بزرگ به مسائل اهل بیت(ع) و تاریخ اسلام و عاشورا آگاه نباشند.

 

نادعلی برگزاری کارگاه های تخصصی غدیرپژوهی را یکی از نیازهای امروز جامعه و مردم دانست و یادآور شد: کارگاه های تخصصی غدیرپژوهی می تواند پاسخگوی سؤالاتی که در ذهن ما و شبهه هایی که دشمنان اسلام و تشیع ایجاد می کنند باشد.

 

وی با اشاره به این که کارگاه های غدیر پژوهی تاکنون در دو شهر تهران و مشهد برگزارشده است افزود: شهرستان کاشان که مدعی ولایت مداری امیرمومنان(ع) را دارد بعد از این دو کلان شهر کشور، سومین شهرستانی است که نخستین کارگاه تخصصی غدیر پژوهی را توسط سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می کند.

 

مدیر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان با اشاره به این که نخستین کارگاه غدیر پژوهی در شهرستان کاشان در سطح یک و دو و در قالب کارگاه های آموزشی برگزار می شود یاد آورشد: هر سطح مشتمل بر 15 جلسه دو ساعتی و در مجموع 30 ساعت آموزش است.  

 

به گفته وی، شهرستان کاشان از دیرباز تاکنون به یکی از شهرهای ولایت مداری است که عرق ولایت مداری و ولایت شناسی با رگ و خون خانواده های کاشانی عجین شده است و امروز که هجمه فرهنگی دشمن برای ایجاد شبهه بین جوانان شدت گرفته است لزوم برگزاری چنین کارگاه های تخصصی بیش از هر زمانی احساس می شود.  

 

نادعلی در ادامه از افتتاح 10 سرای محله و دو مجموعه فرهنگسرای علامه فیض کاشانی و فرهنگسرای موعد در راوند کاشان همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال خبرداد.

 

لازم به توضیح است، اولین کارگاه تخصصی غدیرپژوهی‹‹ آموزش تخصصی معارف شیعه›› و با هدف پاسخ گویی به شبهات امامت و ولایت براساس منابع معتبر شیعه و اهل تسنن به مدت 30 ساعت در 15 جلسه دو ساعتی از سوی فرهنگسرای معراج سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با همکاری شهرداری کاشان و مؤسسه غدیرپژوهی و سراهای محله کاشان درکانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات