۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۴۲۵۱۲
مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

ثبت نام بیش از 500 مبلغ در سامانه سجام

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغان و روحانیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از نام نویسی بیش از 500 مبلغ خواهر و برادر این استان در سامانه سجام(سامانه جامع اعزام مبلغ) خبر داد.
سامانه سجام

حجت الاسلام سلیمان مهدوی، مسؤول امور مبلغان و روحانیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که تاکنون 546 نفر از روحانیان و مبلغان استان در سامانه سجام استان ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد به 141 نفر پس از بررسی و تأیید کد تبلیغی دائم اعطا شده است.

وی اضافه کرد: از تعداد کل مبلغین و مبلغات ثبت نام شده در سامانه جامع اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی 353 نفر روحانی مبلغ و 193 نفر نیز مبلغه هستند.

به گفته حجت الاسلام مهدوی همچنین 115 نفر از روحانیان مستقر نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز با ثبت نام در سامانه سجام کد تبلیغی دائم دریافت کرده و با ورود به سامانه مزبور گزارش عملکرد ماهانه خود را از این طریق به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های محل خدمت و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ارائه می دهند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که راه اندازی و اجرای سامانه اینترنتی سجام در راستای یکسان سازی اعزام مبلغ در کشور و ساماندهی و تسهیل در اعزام مبلغان در مناسبت های مذهبی صورت گرفته است، افزود: سامانه سجام که اکنون در حال جمع آوری اطلاعات و نام نویسی از مبلغان استان های مختلف کشور است توسط واحد انفورماتیک سازمان تبلیغات اسلامی کشور طراحی شده و با سامانه‌های سماوات و سمتا نقش هم افزایی دارد.

وی اظهار داشت: مبلغان و مبلغات استان خراسان شمالی می بایست با وارد شدن به آدرس اینترنتی www.sajam.ir نسبت به ثبت‌ نام خود در سامانه سجام اقدام کرده تا در مناسبت های مختلف سال بر اساس نیاز مساجد مناطق شهری و روستایی مختلف، برای فعالیت تبلیغی اعزام شوند.

به گفته حجت الاسلام مهدوی پس از ثبت نام روحانیان مبلغ و مبلغان خواهر در سامانه سجام، این سامانه به آنها کد تبلیغی موقت می دهد و سپس با فراخوان این افراد و برگزاری آزمون شفاهی و کتبی به کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند، کد تبلیغی دائمی اعطا می شود.

وی با اشاره به این که پیش از راه اندازی این سامانه اعزام مبلغان و ثبت اطلاعات و عملکرد آنها به صورت دستی انجام می شد، افزود: آسانی و سرعت عمل در اعزام، مدیریت جامع اعزام مبلغ، مکان یابی جغرافیایی، پایش نیازهای مناطق گوناگون، هم افزایی با دیگر سامانه‌های مرتبط در کشور و ... از جمله مزایای سامانه جامع سجام هستند.

حجت الاسلام مهدوی از همه مبلغان، علما، فضلا، واعظان، طلاب و روحانیان شاغل در نهادهای دولتی و خصوصی استان خراسان شمالی خواست تا با مراجعه به آدرس سامانه سجام نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

مسؤول امور مبلغان و روحانیان اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی یادآور شد: طراحی سامانه سجام به گونه ای است که در آن اولویت اعزام با روحانیان مبلغی است که آمادگی خود را برای خدمت در مناطق محروم اعلام و کد تبلیغی دائم دریافت کرده اند.

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در حال حاضر در این استان افزون بر 670 روحانی مبلغ و مبلغه از سوی نهاد تبلیغات اسلامی ساماندهی شده اند که از این تعداد 509 نفر روحانی معمم و 164 نفر نیز مبلغه خواهر هستند.

از تعداد کل روحانیان معمم موجود در استان خراسان شمالی 208 روحانی در شهرستان بجنورد، 70 روحانی در اسفراین، 63 روحانی در شیروان، 51 روحانی در مانه و سملقان، 44 روحانی در فاروج، 38 روحانی در سنخواست وجاجرم، 19 روحانی در گرمه و 16 روحانی شیعه نیز در شهرستان راز و جرگلان فعالیت می‌کنند./9314/ت302/ب

ارسال نظرات