۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۴۳۸
در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اکرم؛

نمازگزاران خراسان شمالی راهپیمایی و تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران و مردم شهرهای مختلف استان خراسان شمالی پس از اقامه نماز جمعه این هفته در اعتراض به هتک حرمت و توهین دشمنان اسلام به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) راهپیمایی و تظاهرات کردند.
راهپيمايي مردم بجنورد در اعتراض به هتک حرمت پيامبر(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز پس از برپایی نماز باصلابت جمعه در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی، مؤمنان و نمازگزاران این استان دوشادوش یکدیگر با برپایی راهپیمایی و تظاهرات اعتراض آمیز خشم و نفرت خود از تداوم توهین و هتک حرمت ساحت مقدس رسول گرامی اسلام(ص) را ابراز کردند.

 

در این مراسم راهپیمایان با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر فرانسه، انجام این اقدامات موهن را به شدت محکوم کرده و خواستار موضع گیری مناسب سران کشورهای اسلامی در قبال این اقدامات توهین آمیز شدند.

 

این راهپیمایی و تظاهرات در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از محل مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد و تا میدان حضرت قائم(عج) ادامه داشت و در دیگر شهرهای استان نیز از محل مصلاهای نماز جمعه تا میادین مرکزی شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در مراسم امروز در جمع راهپیمایان بجنوردی، اظهار کرد: هتک حرمت نبی مکرم اسلام اقدامی بود که دشمنان اسلام و استکبار جهانی در پی ناتوانی در برابر گسترش اسلام و آرمان های نظام اسلامی برگزیدند.

 

وی اضافه کرد: دشمنان پس از آن که نتوانستند با نقشه های شوم به اهداف خود برسند همانند انسانی که در حال غرق شدن بوده و می خواهد خود را به هر وسیله ای نجات دهد اقدام به هتاکی و بی حرمتی به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) کردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: چندین سال پیش نیز وجود نازنین حضرت محمد(ص) مورد هجمه این انسان های ناپاک قرار گرفت و سلمان رشدی عنصر این مستکبران با انتشار کتابی به پیامبر خاتم(ص) توهین کرد که امام خمینی(ره) با فتوای تاریخی خود این توطئه دشمنان را خنثی کرد اما دشمنان باز هم بر تداوم این اقدامات خود اصرار دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که انجام اقدامات موهن اوج ضعف و ذلت دشمنان اسلام را نشان می دهد، تصریح کرد: فرانسه که خود را مهد تمدن و آزادی بیان می دانست با انجام و تداوم این اقدامات توهین آمیز علیه مقدسات اسلامی آبروی خود را برد و نشان داد که آزادی بیان مورد نظر او تهی و توخالی است.

 

وی اضافه کرد: این چه تمدن و فرهنگی است که به اعتقاد و آرمان بیش از 1.5 میلیارد مسلمان توهین می کند اما در عین حال خود را طرفدار حقوق بشر نیز می داند.

 

گفتنی است، نشریه طنز فرانسوی شارلی ابدو، کاریکاتورهای موهن زیادی از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به ویژه پیامبر اکرم(ص) منتشر کرده است؛ این نشریه در آخرین شماره خود در تیراژ حدود شش میلیون نسخه، مجدداً با چاپ کاریکاتوری به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توهین کرد./9314/پ202/ب6

ارسال نظرات