۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۴۲۲۵۴

77 کاروان دانشگاهی عازم عمره می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: 17 هزار و 500 نفر از اساتید و دانشجویان در قالب 77 کاروان امسال به سفر عمره مشرف می شوند.
حجت الاسلام فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امروز در دیدار با مسؤول نهاد رهبری دانشگاه های استان آذربایجان‌شرقی در تبریز با بیان این‌که افزود: امسال 328 هزار نفر داوطلب تشرف به مکه در سایت عمره دانشگاهیان ثبت نام کرده بودند، اظهار داشت: از این تعداد 17 هزار و 500 نفر از اساتید و دانشجویان عازم سرزمین وحی می شوند.

 


وی با بیان این‌که متقاضیان که اسامی آنان به قید قرعه انتخاب شده است، در قالب 77 کاروان امسال به سفر عمره مشرف می شوند، خاطرنشان کرد: عمره دانشگاهیان از چهارم فروردین ماه سال آینده که ویژه استادان دانشگاه است، از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز آغاز می شود.

 


حجت الاسلام فقیهی با بیان این‌که آخرین کاروان عمره دانشگاهیان بیست و سوم اردیبهشت ماه سال 94 به عربستان اعزام می شود، افزود: عمره دانشگاهیان کشور شامل سه گروه استادان، متأهلان دانشجو و مجردان می باشد و بیشترین تعداد کاروان ها که شامل 64 کاروان است، ویژه متأهلان دانشگاهی است.

 


وی با اشاره به این‌که شعار امسال ستاد عمره دانشگاهیان «اقامه نماز، سر حج» است، تصریح کرد:  دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در سریع ترین زمان ممکن و چند ماه پس از نام نویسی و قرعه کشی به سرزمین وحی اعزام می شوند که باید شکرگزار این نعمت باشند.

 


رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اعزام نزدیک به 18 هزار نفری دانشجویان و استادان دانشگاه ها در سال جاری به عمره، خاطرنشان کرد: این سهمیه برای دانشگاهیان منحصر به فرد است که توجه به قشرجوان و تحصیل کرده را نشان می دهد.

 


وی در ادامه آثار و برکات ماندگار این سفر معنوی را غیر قابل توصیف عنوان کرد و افزود: دانشجویان و استادان با چشم و دل بیدار به سرزمین وحی مشرف شوند و با چشم و دل بیدار و با کسب نور از خانه خدا با عطر و بوی و آثار روحانی و معنوی این سفر معنوی به وطن خود بازگردند.

 


حجت الاسلام فقیهی دانشجویان و اساتید عمره‌گزار را سفیران فرهنگی نظام اسلامی ایران دانست و افزود: انتظار داریم زایران ایرانی در سفر عمره با اخلاق اسلامی که زیبنده یک ایرانی است، فرهنگ غنی کشور را به نمایش بگذارند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات