۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۴۱۲۱۰
امام جمعه ارومیه:

آزادی بیان حربه دشمنان برای رسیدن به اهداف پلیدشان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که دشمنان قسم خورده ایران از اجرای قانون آزادی بیان به عنوان حربه ای برای رسیدن به اهداف پلید خود استفاده می کنند، گفت: اگر کشور های غربی به آزادی بیان اعتقاد دارند چرا در مسأله هولوکاست سکوت کرده ولی توهین به پیامبر اسلام را نوعی آزادی بیان می دانند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی  قریشی، امام جمعه ارومیه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر مطالعه آیات و روایاتی در خصوص مرگ و معاد، اظهار داشت: مطالعه مرگ و معاد تقوا و خداترسی را در ذهن انسان تقویت می کند.

 

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) و خطبه 109 نهج البلاغه، گفت: حضرت علی (ع) در این خطبه چگونگی حالات انسان را در لحظه مرگ بیان کرده و می فرمایند که توصیف حالات انسان در لحظه مرگ غیر قابل وصف است چرا که اعضا و جوارح انسان سست شده و قدرت تکلم را از دست می دهد.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به سکرات موت و فرمایشات امام صادق (ع)، صله ارحام، نیکی به پدر و مادر و خویشاوندان را از جمله کارهایی دانست که سبب آسانی سکرات موت بر انسان می شود.

 

وی افزود: تقوای الهی را پیشه کنید چرا که تنها راه نجات و سعادت دنیوی و اخروی در پیروی از دستورات الهی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به توهین کشورهای غربی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: غربی ها با این عمل خود نشان دادند که قدرت استدلال و منطق در برابر دین مبین اسلام را ندارند و با انجام اعمال ننگین، خشم و نفرت مسلمانان را به خود افزایش می دهند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده ایران از اجرای قانون آزادی بیان به عنوان حربه ای برای رسیدن به اهداف پلید خود استفاده می کنند، گفت: اگر کشورهای غربی به آزادی بیان اعتقاد دارند چرا در مسأله هولوکاست سکوت کرده ولی توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام را نوعی آزادی بیان می دانند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حرکت های تروریستی اخیر در فرانسه که موجب کشته شدن تعداد اندکی از مردم این کشور شده را محکوم و اظهار داشت: آنان خود به این جریان دامن زده اند و نباید با توهین به مقدسات دین اسلام سعی در توجیه آن داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: چندین سال است که میلیون ها مرد، زن و کودک بی گناه در کشورهای اسلامی از جمله عراق، فلسطین، افغانستان، میانمار و سوریه مورد قتل عام قرار می گیرند ولی کشورهای غربی چشم خود را بر این جنایات بسته اند و مهر سکوت بر چشم و دهان خود زده اند.

 

امام جمعه ارومیه با تأکید بر تداوم وحدت بین تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی و مقابله با توهین های بی شرمانه، افزود: وحدت و همبستگی تنها قدرت مقابله با توطئه های دشمنان اسلام است و نباید اجازه دهیم ایادی استکبار جرأت چنین توهینی به مقدسات دین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) را داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر لزوم رعایت تقوای سیاسی و تقوای اقتصادی در زندگی، گفت: رعایت تقوای اقتصادی سبب دقت در معیشت زندگی و فراهم کردن رفاه می شود و رعایت تقوای سیاسی باعث عفت کلام و پرهیز از رفتارهای غیر منطقی و غیرعقلانی می شود.

 

وی با اشاره به چاپ مجله فرانسوی در خصوص اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: این مجله در حدود سه میلیون جلد به چاپ رسیده و به ترجمه به چند زبان دنیا ، به 50 کشور ارسال شده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره بر جلوگیری از معضل مدرک گرایی در بین جوانان و دانشگاهیان تأکید کرد: به یادگیری علم و دانش و ادامه تحصیل در دین مبین اسلام اشاره شده است اما نباید دانش افزایی و ادامه تحصیل دادن مانع غفلت از یادگیری احکام دین، معنویات درونی و اجتماعی شود.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به خشکسالی و کم شدن میزان بارش در آذربایجان غربی، افزود: برای بارش نزولات بارانی استغفار کرده و با اقامه نماز جعفر طیار از خداوند طلب نزول باران کنیم./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات