۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۴۱۱۵۲

دومین همایش توجیهی عمره‌گزاران آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش توجیهی آموزشی زائران عمره 94-93 استان آذربایجان‌شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در تبریز برگزار شد.
گردهمايي عمره گزاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دومین همایش توجیهی آموزشی زائران عمره 94-93 تبریز که تاریخ تشرف آنان از مورخ چهارم بهمن تا بیستم اسفند ماه سال جاری است، امروز در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

 


حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی سفر حج و عمره را تولد دوباره انسان و منزه شدن از گناهان دانست و اظهار داشت: سفر حج و عمره با هیچ سفری قابل مقایسه نیست، چرا که این سفر برکات و دستاوردهایی دارد که در سفرهای دیگر قابل دستیابی نیست.

 


وی با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت های معنوی، معرفتی و خودسازی در سفر عمره خاطرنشان کرد: باید این فرصت اندک زیارت را غنیمت بشماریم، زیرا علاوه بر آمرزش گناهان، خداوند بهشت را جایزه حاجیانی می کند که حج آنها مقبول درگاه واقع شده و حجشان پذیرفته شده است.

 


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با بیان این‌که خیر دنیا و آخرت، نوار نیت یافتن زایر، برآورده شدن حاجات از دیگر فضیلت های حج و عمره است، افزود: زیارت شش معصوم(ع) و خاندان و اصحاب پیامبر اکرم(ص) نعمتی است که در هیچ سفری نصیب انسان نمی شود، باید قدر فرصت معنوی را بدانید.

 


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: خوان نعمت های الهی در مدینه النبی و مسجدالحرام گسترده است و هر یک رکعت نماز در مسجد الحرام یکصد هزار رکعت و در مسجد النبی 10 هزار رکعت ثواب دارد و فرصت ختم قرآن در این سفر در حقیقت بنا کردن خانه ای در بهشت است که خداوند وعده آن را داده است.

 


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به این‌که برخی انتظار و صف های عمره تا 12 سال هم می رسد، خاطر نشان کرد: بر این اساس باید بهره گیری معنوی و استفاده کافی از سفر به سرزمین وحی را ببریم و این سفر را فرصتی برای خودسازی، تهذیب نفس و ترویج معونیت در جاوعه بدانیم.

 


همچنین امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار هزار نفر از زایران 28 کاروان اعزامی از استان امروز در دومین همایش توجیهی آموزشی زائران عمره 94-93 استان آذربایجان‌شرقی شرکت دارند.

 


وی با بیان این‌که این همایش ویژه زایرانی است که تاریخ تشرف آنها چهارم بهمن تا بیستم اسفند ماه است، خاطرنشان کرد: دراین همایش توضیحات و تذکرات لازم برای برگزاری هرچه بهتر اعمال مناسک عمره به زایران ارایه و آنان به صورت عملی و نمادین با نحوه انجام اعمال عمره مفرده آشنا می شوند.

 


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: دست اندرکاران این همایش با بازسازی نمادین کعبه با استفاده از ماکت حجراسماعیل، صفا و مروه، به صورت نمادین اعمال، طواف، نماز طواف، نماز نساء، تقصیر، سعی بین صفا و مروه، نماز جماعت در مسجدالحرام و سایر موارد را به جا می آورند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات