۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۰۷۲
مفتی سابق مصر:

قرضاوی از اصول دین و شریعت خارج شده است

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق مصر درپی اعلام قرضاوی مبنی بر حرمت مشارکت در انتخابات مصر بیان داشت که قرضاوی از اصول دین و شریعت خارج شده است.
يوسف قرضاوي و علي جمعه از علماي اهل سنت


به گزارش خبرگزاری رسا، علی جمعه مفتی سابق مصر روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی سی» این کشور در واکنش به توهین یوسف القرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خودش گفت: تفکرات قرضاوی و گروهای که در زمینه‎های قضایی و سیاسی از وی دفاع می‎کنند متفاوت است.


مفتی سابق مصر، یوسف القرضاوی را انسانی مسکین خواند و تصریح کرد: قرضاوی بر مبنای شرعی، فقهی، منطقی و... فتوا نمی‎دهد و از اصول دین و شریعت خارج شده است.


وی افزود: مصر و الازهر بر پایه احکام شریعت اسلامی اداره می‎شود.


علی جمعه در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: قرضاوی به آلزایمر مبتلا است و دیگر نمی‌تواند واقعیت ها را درک کند و صحبت های وی فتوا به شمار نمی رود.


وی قرضاوی را خائن و مزدور خواند و اذعان داشت: قرضاوی برای راه انداختن جنگ علیه مصر فعالیت می‌کند. مردم مصر، خائنان و قرضاوی را دوست ندارند.


گفتنی است یوسف القرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین مصر طی فتوای شرکت مردم در انتخابات مجلس این کشور که قرار است فروردین ماه برگزار شود را حرام اعلام کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات